Techniek > Honda Transalp

Stuiteren voorzijde Transalp Deel 2

(1/6) > >>

BenHogeveen:
Ik heb zins twee weken weer een Transalp uit 1999, ik vindt de voorkant nogal stuiteren. Er zitten Michelin Anakee's op welke redelijk versleten zijn, zou het hierdoor kunnen komen of moet ik het zoeken in de voorvork? Misschien na 19 jaar de olie eens verversen? Ook vind ik de banden redelijk gevoelig voor sporen en de lijnen op de weg, wat is eigenlijk de juiste bandenspanning  voor dit type band?

Groetjes Ben

Petrus64:
Kan een combi zijn van banden en oude olie. Maar er is net weer een draadje aan de gang over Anakee's en hoogteslag in die banden.  Als het ff kan zou ik er wat anders onder monteren.


http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=16852.msg164481#msg164481

nemo:
Bij mijn alp ( ook een uit 99) was het een kombi van een platte kant op de velg bij de lasnaad en oude/te weinig vorkolie. Ik heb uit eindelijk een ander velg er op gezet en nieuwe vorkolie. Nu is het bij mijn alpje goed en rij ik  niet meer op zo'n bokkende stier.

Ewout:
Toen ik mijn Transalp (1997) net had stuiterde hij ook behoorlijk, Er zaten toen Anakee 2 banden op.
Banden waren behoorlijk versleten met ongelijk afgesleten loopvlakken op de "blokjes".
Ze zijn bij de eerste beurt toen vervangen voor Metzeler Tourance.

Sindsdien loopt hij veel soepeler en gelijkmatiger

Brombeer:

Ik ken ze niet, maar die Anakee's hebben een bad rep.


Vork-olie wordt vaak vergeten. Vervang het jaarlijks, of om de pakweg 20.000km. Maar, de gemonteerde veren spelen een even zo belangrijke rol.

Je moet de voor- en achterwiel ophanging anders leren zien: het zijn twee verschillende systemen die geintegreerd zijn in één: de vering (1) en de demping (2). Ze zijn, ondanks die integratie, afzonderlijk te beinvloeden. Het is zaak als eerste de vering te controleren, en zonodig te corrigeren . Daarna stem je de demping (olie-type, hoeveelheid) daarop af.

Er is [ik heb]  er veel over geschreven hier op het forum. Of, steek je licht op bij een specialist als Reiger, HK-suspension enz.


Brom


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View