Techniek > Honda Varadero

geen fuel cut off relais

(1/2) > >>

jan1966:
Ik kwam er onlangs achter dat mijn Varadero geen fuel cut off relais meer heeft.
De vorige eigenaar heeft tijdens een buitenlandtrip een bypass gemaakt toen het relais kapot ging en het zo gelaten.

Ik vind dit niet veilig en wil een nieuw relais plaatsen.

Nu zag ik in mijn manual dat het relais rechtsvoor hoort te zitten.
Op de radiateur zit een zwarte stekker met daarin een twee polige stekker met en groene en blauw/zwarte draad.



Vragen:
-kan de afwezigheid van het relais iets te maken hebben met mijn klacht dat de motor schokt?
(zie http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15109.0 )

-moet het relais op de zwarte stekker worden aangesloten?

-wat moet er dan met de twee polige stekker gebeuren?

-heeft iemand nog een gebruikt (of nieuwe) fuel cut off relais te koop?



Mvg Jan

jan1966:
Excuses voor mijn domheid.

De foto heeft niets te maken met het full cut of relais. Dit zit wel rechts, maar hoger en achter de tellers.
Ik ga daar nog eens goed kijken.

Ik neem aan dat enkel een nieuw relais monteren de zaak niet oplost omdat de brandstofpomp het zonder, of met een kapot relais, niet doet. 
Ik zal dus de bypass moeten vinden en verwijderen.

Iemand nog een goede gebruikte of desnoods nieuw relais te koop?

Gr. Jan

EvW1985:
Eerst het relais maar eens vinden.. de stekker op de foto lijkt me voeding voor de fan, kan het mis hebben. Het is in ieder geval geen relais. Vervolgens bypass vinden, doorknippen, nieuwe stekkers eraan krimpen en aansluiten op je nieuwe relais.

jan1966:
Je hebt gelijk wat betreft de stekkers.

Eerst maar eens kijken wat ik achter de tellers aantref. Wordt vervolgd.

Gr. Jan

xrvtuur:
Ik heb eens even gezocht, dat relais is een CF 318 (bestelnr. 36100MN4008) kost iets van 95 euro nieuw, maar de CF318 wordt op meerdere motoren gebruikt, vul het in op ebay, en je krijgt bijvoorbeeld dit:

https://www.ebay.nl/itm/Benzinpumpenrelais-CF318-relay-fuel-pump-Honda-NTV-650-Revere-RC33-1988-1997/263736728951?hash=item3d67ef1d77:g:uRcAAOSwxllbFVKq

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View