Auteur Topic: Help ! pech onderweg. TA start niet meer  (gelezen 2527 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johnvl

Re: Help ! pech onderweg. TA start niet meer
« Reactie #30 Gepost op: 04 augustus 2018, 16:55 »
Citaat
De spanningswisselingen stoppen niet, het blijft op en neer gaan. De laadspanning blijft geen enkel moment constant

Dat je spanning veranderd is normaal bij verschillen toeren. Die is nooit het zelfde dus. Ik meet "live" dus zie zelfs veranderingen bij optrekken, terug schakelen, op de motor afremmen enz.

Ik ga binnen kort toch ff een backup begrenzer maken voor de gevoelige electronica zoals phone, navigatie en andere zwakke verbruikers. Met gelijk een verklikker er in. Mocht ie doorslaan kost het me hoogstens wat lampjes. Maar een drastische afsluiter is ook mogelijk. Net als een veiligheidsklep voor een gas toestel.

Backstage was dat ook altijd een probleem met CEE aansluitingen. Met de "nul" op de verkeerde pen heb je 400 volt op je spullen staan i.p.v. 230 volts. Meten is weten en omslachtig dan iets hebben dat het gelijk aangeeft. En nog beter dat het automatisch ingrijpt.   
JohnvL

Offline Johnvl

Re: Help ! pech onderweg. TA start niet meer
« Reactie #31 Gepost op: 04 augustus 2018, 17:11 »
Ga ik hem vanmiddag nog een keer meten
In z'n vrij op de bok 5000 rpm kan geen kwaad?
(Gisteren was het al 22:00, hadden de buren ook niet leuk gevonden een motor op de stoep met 5000 toeren... :) )

 ;D  ...en dan heb ik een buurman met een Harley Davidson.....dan is net of er een vliegtuig laag overvliegt... 8)
JohnvL