Je waarden lijken nog niet helemaal te kloppen. Je kunt er op zich niet veel verkeerd aan doen hoor. Maar,
Het stationair van je Alp moet bij warme motor rond de
1300 rpm staan. Bij 1000 toeren genereert de dynamo eigenlijk te weinig vermogen en spanning voor een realistische meting.
Daarnaast, altijd de laadspanning meten, over de polen, met het
dimlicht ingeschakeld. Dit omdat het een standaard verbruiker is die verplicht aan staat en vermogen trekt (plm. 4A) en daarmee de spanning continue negatief beinvloedt.
Je zegt je accu is nieuw en opgeladen, en de batterij van je voltmeter is ook vernieuwd.
Er kunnen nog 2 dingen zijn: dynamo defect of regelaar defect. Het is eenvoudig de dynamo vast te stellen. De motor hoeft niet te draaien. Zet je multimeter in weerstand (Ohm). Trek de stekker met de 3 gele draden tussen motorblok en SR los. Je meet in de stekker die van de motor komt.
Als je de drie gele draden A, B en C zou noemen, meet dan met de meetpennen tussen A-B, A-C en B-C (je meet dan elk van de 3 spoelen in de dynamo door). Alle drie de metingen moeten liggen tussen 0,1 en 1,0 Ohm.
Als deze meting binnen de waarden valt, moet je misschien de SR verdenken. De makkelijkste test is een regelaar lenen ergens (vriend/dealer?) waarvan bekend is dat deze in orde is. Omdat je dan direkt resultaat af kunt lezen. Het heeft geen zin een onderdeel nieuw aan te schaffen als nog niet is vastgesteld of hij nog goed werkt of niet.
Anders even oproepje plaatsen hier