Auteur Topic: Dorus stelt zich voor.  (gelezen 733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dorus

Dorus stelt zich voor.
« Gepost op: 28 juni 2018, 22:53 »
Hi, mijn naam is Dorus en ben nu z'n 2 jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs en mijn Africa Twin.
Ik was al een tijdje hier aan het rondsnuffelen op het forum om tips te vinden voor het onderhouden van mijn motor. Maar dacht dat het nu ook wel een keer leuk was om mij ook maar even voor te stellen.

Ik woon in de Beemster en ben z'n 26 lentes jong. In ben momenteel bezig met mijn studie werktuigbouwkunde en vind het als leuk als om mij bezig te houden met 3D printen.

Rob Geel heeft mij vorig jaar getipt op dit forum toen hij mij geholpen had nadat ik langs de weg stond met een kapotte spanningsregelaar.
Sindsdien snuffel ik hier een beetje rond voor tip n tricks hoe ik mijn AT het beste kan onderhouden, want eindelijk wil ik uiteindelijk alles zelf kunnen doen.

In de 2 jaar dat mijn AT heb, heb ik al het een en ander aan gesleuteld. Zo heb ik er recentelijk nieuwe remschijven opgezet, de remleidingen vervangen en mijn remklauwen voorzien van nieuwe seals. Maar heb ik er in het voorjaar ook al een nieuwe ketting opgezet. Zo hoop ik elke keer weer een nieuw trucje te leren. Het volgende puntje wat er nu aan zit te komen in kleppen stellen, dus zal daar binnenkort wel even wat informatie over inwinnen.

Ook heb ik al een paar kleine mods en wil ik nog een paar andere kleine mods doen. Namelijk stevigere handkappen erop zetten maar ook mijn koplampen een upgrade geven zodat die wat meer licht geven.
Van het voorjaar heb ik er ook al een voltmeter opgezet maar die lijkt niet zo lekker te werken in combinatie met mijn handvat-verwarming, want als die aanstaat begint die 00 te knipperen. Als iemand hier toevallig al een paar tips voor heeft hoor ik die graag.

Verder heb ik recentelijk de TET ontdekt en lijkt mij heel leuk om daar binnenkort eens een stukje van te rijden. En hoop ik volgend jaar deze route naar Noorwegen te kunnen volgen. Dus ben mij er nu al een beetje aan in het verdiepen wat daar allemaal bij komt kijken. :)

Hier kiekje van mijn tripje in de Ardennen afgelopen voorjaar.

Offline Drenth1964

Re: Dorus stelt zich voor.
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2018, 23:26 »
Welkom bij de club!!!
Veel rij plezier.

Groeten uit Drenth :)
Transalp XL 700 V 2010