Algemeen > Algemene discussie

Mijn eerste Ride-On ervaring

(1/13) > >>

Trigger:
Afgelopen ITT kondigde de leiding aan dat Ride-On op bezoek was, en dat de eerste 5 motoren een gratis behandeling zouden krijgen.

Geboren en getogen Zeeuw, dus bij de 'ing' van 'behandeling' zat ik al op mijn motor onderweg naar de Ride-On tent op de camping.

En het heeft me geen windeieren gelegd! Ook de Mitas E-09 Dakar is niet immuun voor roestige spijkers op verlaten landweggetjes:



Spijker eruit getrokken, band was volledig leeggelopen. Opnieuw opgepompt, 500 meter gereden om de gel even goed rond te slingeren, en toen ik stopte voor controle hoorde ik nog net de laatste sputter terwijl de gel het gat opvulde.

Ik had ook lucht lekkage langs het ventiel, gek genoeg, dus die heb ik even stevig aangedraaid (de moertjes waarmee het ventiel tegen de velg gehouden word hadden we expres was los gezet zodat er wat 'wiggle room' zou zijn bij te lage druk) en dat stopte toen ook. Daarna weer lekker het grind in gedoken, en eenmaal thuis lijkt de band nog prima in orde.

Bruudmartijn:
Was een prima ritje. Verbaasde me dat de band zo "hard" bleef terwij hij leeg was.

Trigger:
Ja mooi he ;D if all else fails kom je zonder lucht ook nog wel thuis op die dingen.

frankie:
Als je het spul gebruikt hebt........kun je dan je band daarna weggooien als je thuis bent ??

Er waren namelijk soortgelijke middelen op de markt die je rubber aan de binnenkant aantaste, en dus je band niet meer veilig was
Geen idee of daar tegenwoordig al een oplossing voor is

Trigger:
Het mag er lekker in blijven zitten voor alle spijkers die erna nog komen, tast de band totaal niet aan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View