Techniek > Honda Transalp

valbeugels

(1/7) > >>

Theo K.:
Ik heb nu verschillende topics gezien over valbeugels "GIVI , SW motech en touratech" allen leuke nuttigge topics.
Maar welke is nou de beste?
Ik zoek namenlijk een paar valbeugels die een vrij grote diameter hebben(dat dunne spul oogt zo zwak of hebben ze allemaal ongeveer dezelfde diameter en zwam ik weer wat uit mijn nek  :-\ ) en ze moeten ook nog zwart zijn.
Welke raden jullie mij aan?
Gr Theo

marcel:
Ik heb de beugels van SW-Motech en ze be(vallen) mij goed. Ik heb er een keer gebruik van moeten maken, alleen wat kleine krasjes op de coating zijn het resultaat. Gezien de bevestiging zijn ze behoorlijk stevig.

xeneos:
Theo
Een dikkere diameter van de valbeugels  ben ik nog niet tegen gekomen, wel dat er gerenomeerde merken zijn die beugels voor de alp,s leveren.
De beugels zijn mijnzins bedoelt om de ergste klap bij vallen op te vangen en schade aan motorblok en gedeelte kuipwerk tevoorkomen, maar vaak genoeg
zijn ze na een valpartij toch ontzet of licht verbogen.
Denk dat je gewoon op je gevoel moet afgaan welke het beste is , kijk naar de afwerking van de constructie en het laswerk het zal elkaar niet veel ontlopen.

trhansalp:
Belangrijk punt is waar ze gemoteerd worden. Er zijn er die worden gemonteerd aan de super kleine boutjes van de radiator. Deze breken snel af. En erger dan kan de beugel door je radiator heen gaan. Beter is een beugel die aan de frame vastzit. 

Huib:
Hoi....
Ik heb de Hepco en Becker. Nadeel ervan vindt ik echt dat  ze aan de ophangpunten van de keienvanger vastzitten. Elke keer als ik onderhoud wil plegen heb ik er extra werk door. Verder zijn ze top. Doen hun werk voldoende en ze hebben een goede coating (niet dat die blijft zitten na een val  ;))

diameter van de buis zegt helemaal niets. Wandikte, soort staal en manier van  construeren veel meer. H&B bijvoorbeeld gebruikt een pijp met daarin een kleinere pijp (tube in tube) en dat is loeisterk. Zo sterk dat je echt echt echt loopt te vloeken bij montage als het net niet helemaal past  >:(.

Verder zou je valbeugels en ophangpunten wel heel sterk kunnen maken maar uiteindelijk gaat er toch echt iets krom!!!

En laat het dan alsjeblieft je valbeugel of een ophangpuntje zijn en niet je frame....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View