Auteur Topic: Nieuw Lid Maastricht  (gelezen 1662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChrisMaastricht

Nieuw Lid Maastricht
« Gepost op: 02 juli 2018, 11:28 »
Hallo motor rijders.

Na een tijdje meelezen is het tijd om mij voor te stellen.
Ik ben Chris, 32 jaar uit de omgeving Maastricht. Ik heb een Transalp uit 91 600V met groene livery.
Jaren met plezier gereden, maar life happens.. ander werk, woning ( zonder stalling), trotse vader geworden. Prioriteiten veranderen en jaren niet gereden. Klassiek verhaal. Maar na 4 jaar afwezigheid de motor weer nieuw leven ingeblazen en prioriteit nr1 gemaakt.

Wat had ik dat gemist zeg! Echt fantastisch! Wat rijd zo een Transalp ook heerlijk gemakkelijk. Voor elk klein ding pak ik nu die motor, om met grote omwegen naar mn bestemmingen te rijden.
Ook steeds meer stukken offroad voor de vaardigheden en vertrouwen te oefenen, wat een feest! Laatst een all terrain terrein voor jeeps etc herondekt in de buurt met stijle heuveltjes modderplassen etc. Het ging allemaal lekker en kreeg steeds meer moed, en ik reed steeds steilere heuveltjes omhoog op onbekend terrein. Maar toen dat heuveltje aan de andere kant toch behoorlijk stijl 5 meter naar onder en verlamde even op de top omdat het to much voor me was en schrok van no way!. kon het gewicht niet meer tegen houden en motor ging zachtjes op de zijkant. Kon er wel om lachen.Waar was ik mee bezig? Was wel ff gedoe om dat ding veilig op 2 wielen onder te krijgen. Walk of shame lol.  Had me wat teveel laten gaan maar was wel fun.
Ik rij ook veel in het zuid Limbursche heuvel land door de slinger wegen daar, bochtjes maken.

Ik zou het leuk vinden om andere Transalp rijders uit de buurt van Maastricht te leren kennen en mischien eens een praatje/toertje te maken.
Stuur gerust een berichtje.

Veel motor plezier iedereen
 

Offline Trigger

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 02 juli 2018, 11:34 »
Welkom! En extra leuk om weer eens een offroad enthousiasteling te treffen! We organiseren regelmatig ritten door het zand en je bent van harte welkom om mee te gaan :). Dan hoef je die motor niet meer alleen rechtop te zetten ;).
Transalp XL600V

Offline ChrisMaastricht

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2018, 12:43 »
Dankjewel Trigger! ik hou het in de gaten als er weer in het zuiden wat te doen is, lijkt me erg leuk!

Offline varaderohuibje

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2018, 13:01 »
volgens mij aardig bij jou in de buurt.. en ook toegankelijk voor niet-leden  ;)  C:-)

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=16823.0

Offline ChrisMaastricht

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2018, 13:13 »
Na ruim 12 jaar op mn alp te hebben gereden met echt heel veel plezier was hij toch ver op en stonden de meerdere dure reparaties niet meer in verhouding met de prijs. Het deed echt erg pijn maar heb de alp verkocht.. Maar jaren lang gedroomd van een twin maar ik dacht ach een Twin dat zit er nooit in te duur voor een goede te vinden. Sterker nog ik durfde er nooit op een twin te stappen want ik wist dat gaat heel hard knagen...
Maar er kwam op eens een kans voorbij waar ik altijd van gedroomd had. Een verre kennis verkocht een opgeknapte twin ( waarvoor mijn credits !) voor echt een eerlijke prijs. Ik kon er niet meer van slapen want ik had nog geen geld niks en waren meerder kapers op de kust, maarja schijnbaar komen kansen als het echt niet uitkomt. Het plan was met het geld van de verkochte alp plus nog maanden sparen maar te settelen voor een haalbaardere motor. Ik heb hem aanbetaald en rustig in termijnen afbetaald en echt op water en brood geleefd. Maar wat man wat ben ik blij met de motor! Echt een jongens droom die uitkomt. Rijd heerlijk !!!







Ps. Ik ben altijd in voor een toertje door door zuid Limburg
« Laatst bewerkt op: 23 september 2018, 12:15 door ChrisMaastricht »

Offline ChrisMaastricht

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2018, 13:16 »
Bedankt Varaderohuubje gouden tip!

Offline greenbike

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2018, 13:51 »
Hier Greenbike
Ik woon op 20 km van jou in het Mooie Craubeek  post code 6343rg nummer 4
Misschien ben jij er wel eens door heen gereden opweeg terug binnendoor naar Maastricht
Zelf heb ik een  650 transalp uit 2000

 Gr jos

Offline ChrisvdSchoot

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2018, 18:03 »
Welkom, fraaie fiets heb je daar staan, groet van je naamgenoot
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisMaastricht

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2018, 12:31 »
Thx Chris! :D

Dat is inderdaad vlakbij Greenbike, dan kunnen we eens een toertje maken!  :))

Offline scrambler

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2018, 15:49 »
Ritje door zuid-limburg : altijd voor te vinden...

Offline Fredsel

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2018, 18:11 »
daar sluit ik me bij aan vanuit Weert.... ;D

Offline luwe

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2018, 19:18 »
WELKOM UIT TWENTE  :)

Offline downunder

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 25 september 2018, 13:31 »
Als er nog plek is kom ik ook  :)

Offline varaderohuibje

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2018, 14:36 »
Als er behoefte is aan een "tour" / "stamtisch" topic kan dat in onderstaand board worden aangemaakt voor bv Regio Limburg.
In voorstel topic van Chris is dat straks niet meer terug te vinden en vanuit mod-standpunt
niet gewenst.
Andere variant is dat je een Whatssapp groepje aanmaakt voor de spontane communicatie.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?board=123.0

Offline ChrisMaastricht

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 25 september 2018, 22:44 »
Bedankt voor de reacties en het enthousiasme!
Mischien zie ik sommige nog op de TCN 500, wil daar ook een dagje mee rijden. :))

Offline Ives

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #15 Gepost op: 02 november 2018, 10:19 »
Na ruim 12 jaar op mn alp te hebben gereden met echt heel veel plezier was hij toch ver op en stonden de meerdere dure reparaties niet meer in verhouding met de prijs. Het deed echt erg pijn maar heb de alp verkocht.. Maar jaren lang gedroomd van een twin maar ik dacht ach een Twin dat zit er nooit in te duur voor een goede te vinden. Sterker nog ik durfde er nooit op een twin te stappen want ik wist dat gaat heel hard knagen...
Maar er kwam op eens een kans voorbij waar ik altijd van gedroomd had. Een verre kennis verkocht een opgeknapte twin ( waarvoor mijn credits !) voor echt een eerlijke prijs. Ik kon er niet meer van slapen want ik had nog geen geld niks en waren meerder kapers op de kust, maarja schijnbaar komen kansen als het echt niet uitkomt. Het plan was met het geld van de verkochte alp plus nog maanden sparen maar te settelen voor een haalbaardere motor. Ik heb hem aanbetaald en rustig in termijnen afbetaald en echt op water en brood geleefd. Maar wat man wat ben ik blij met de motor! Echt een jongens droom die uitkomt. Rijd heerlijk !!!







Ps. Ik ben altijd in voor een toertje door door zuid Limburg
Ziet er heel netjes uit! Wat voor banden heb je er onder liggen?

Offline Grubeater

Re: Nieuw Lid Maastricht
« Reactie #16 Gepost op: 04 november 2018, 20:17 »
De foto is te vergroten door er op te klikken, zo te zien liggen er Dunlop Trailmax TR91 onder.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".