Auteur Topic: Linker- en rechter remschijven..?  (gelezen 1175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Linker- en rechter remschijven..?
« Gepost op: 04 juli 2018, 09:15 »

Ik overweeg terug te gaan naar originele schijven, ik heb er twee vóór.

Ze worden schaars en ik kan alleen de linker voorschijf vinden.

Maar, een ongebruikte schijf heeft toch nog geen montagerichting? Ik kan in dat geval toch voor rechts ook een linkse gebruiken..?


 ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Linker- en rechter remschijven..?
« Reactie #1 Gepost op: 04 juli 2018, 11:08 »
Op een of andere manier denkt de fabrikant er anders over.
Maar ik heb me er nooit iets van aangetrokken Harm.
Maar of het wat uitmaakt ?????
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline robgoesdakar

Re: Linker- en rechter remschijven..?
« Reactie #2 Gepost op: 04 juli 2018, 11:49 »
Geen idee waarom Honda er zo nodig 2 verschillende parts van moet maken.

De aftermarket schijven van Brembo maken geen onderscheid in links en rechts, dus ik zou ook gewoon verwachten dat ze uitwisselbaar zijn.

FF snel bij CMS gekeken, maar daar lijken ze gewoon leverbaar (zowel links als rechts)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Brombeer

Re: Linker- en rechter remschijven..?
« Reactie #3 Gepost op: 04 juli 2018, 13:29 »
Thanks, Rob!

Naja punt is even de gemiddelde prijs hier in de omgeving en bij David Silver zijn ze redelijk betaalbaar, maar die heeft vooralsnog alleen de linker en achter. Rechts moet hij ook weer bestellen, maar weet niet hoe lang dat dan duurt. En dan moet 't nog hierheen.

Ik wil graag volgende week nog even weg maar met die waves die ik nu heb, heb ik al 2x door de achterrem getrapt (fading door kokende vloeistof). Ik vermoed onvoldoende warmte-afvloeiing vanwege te weinig 'vlees' op een wave.

Is me vóór nog niet gebeurd, maar daar wil ik liever ook niet achter komen. Met de originele schijven zijn die dingen me nog niet eerder overkomen en ik vind het maar een griezelig idee!

In Griekenland vind ik de voorschijven voor 2 tientjes p/s méér dan bij Silver. Ik denk dat ik dan maar op 2 adressen bestel. Kost wat meer verzenden, maar het voordeel t.o.v. hier is dan nog steeds meer dan 200 euro.


 
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Dorus

Re: Linker- en rechter remschijven..?
« Reactie #4 Gepost op: 07 juli 2018, 21:59 »
Ik weet niet of er verschil zit in de OEM versie van die schijven. Zag wel dat er een markering opstaat voor de draairichting van de schijf. Ik heb nu de MetalGear versie op mijn AT gezet, welke precies dezelfde lay-out hebben en daar werd geen onderscheid gemaakt tussen link en recht.

Offline Brombeer

Re: Linker- en rechter remschijven..?
« Reactie #5 Gepost op: 08 juli 2018, 01:11 »

Naja je weet het niet. Het remt als een dolle. Maar volgens mij word het pas een ding als er een poosje mee geremd is. Dan komt er metallurgisch gezien een draairichting op.

Ik heb ze in Griekenland en Engeland besteld, originele schijven met originele blokken. Dan heb ik een L en een R voor. Staat ook beter als je bij een ongeluk betrokken raakt. Dat ook.

In NL heb ik btw-voordeel, binnen Europa ben je daarvoor afhankelijk van de verkopende partij. Dat ging nu niet.

Bij CMS zou ik met btw-aftrek incl. verzenden tegen de 900 euro kwijt zijn hiervoor (particulier ruim 1000 euro). Al dat voordeel heb ik nu niet, maar het ligt desondanks op de deurmat voor 660 euro. Ook al is dat nog niet voor de poes  ???

Maar, die hippe wave's en sinterblokken zijn zo goed als nieuw. Ze doen het ook prima verder. Maar als je berg-af steeds gas bij geeft is die achterste gewoon net te weinig. Ik bied ze straks aan als set en anders op de knappe AT-wielenset die ik nog in de aanbieding ga zetten. Kost allemaal wat, maar er komt gelukkig ook weer een boel van terug.


Hoopt Brom dan  ;D ???
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Brombeer

Re: Linker- en rechter remschijven..?
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2018, 23:23 »

Tenen krommend..  ???

Grieken..




Spreken wel weer prima Engels, die meisjes van de Hellenic Post-klantenservice.


Griekse meisjes..  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin