Techniek > Honda Transalp

Losse groene draad

(1/2) > >>

jeroenmeertens:
Iemand enig idee waar deze groene draad aangesloten moet worden? Aan dat zwarte bakje? Dan zou er iets afgebroken moeten zijn.

Ik ben aan het uitzoeken waarom 1 bobine niet vonkt. Bobine werkt en cdi ook gewisseld maar als ik de bekabeling van de niet werkende bobine aan een andere bobine koppel doet die het niet. Lijkt dus op een kabelbreuk maar millimeter geeft gewoon een minimale weerstand

Floris:
groen = aarde

Dat zwarte bakje is je knipperlichtrelais en daar hoort zwart + grijs + groen op aangesloten te zijn. Het lijkt erop dat er een koperen lipje van het relais is afgebroken, daar waar de groene draad op aangesloten moet zijn. Doet je knipperlicht het wel?

Oldtimer:
Bobine draden gaan rechtstreeks naar de cdi. Die kun je dus ook daar meten.
Heb je 1 of 2 cdi's ???
Anders even omwisselen

jeroenmeertens:
Top tankje Floris. Knipperlicht doet het inderdaad gewoon.

2 cdi's, gewisseld en zelfde bobine doet het niet. Als.ik de kabels van de 2 voorste bobines wissel bij de bobine werkt de andere niet maar die eerste wel weer.

Buiten het feit dat ik geen kabelbreuk meet, meet ik ook nog eens gewoon stroom tot aan de bobine  ???

jeroenmeertens:
Hmm geen idee wat happened maar ik ben al weken alles aan het proberen en testen, had ook al de cdis gewisseld zonder dar ik resultaat zag maar euh... :o blijkbaar zie ik nu toch dat de toerenteller weg is als ik ze wissel  :-X. Dus conclusie 1 cdi is  kapot.

Morgen het forum maar eens doorspitten op digitaal ga analoog ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View