Auteur Topic: Afgebroken remblokken....  (gelezen 1419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Afgebroken remblokken....
« Gepost op: 05 juli 2018, 19:14 »
Dit overkwam me vandaag op de A325.  :-[

Hoe dit toch weer kan?

« Laatst bewerkt op: 05 juli 2018, 19:17 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline robgoesdakar

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2018, 19:57 »
Er is hier niets afgebroken....

Ziet eruit alsof ze niet goed gemonteerd gezeten hebben.
Controleer in ieder geval even of het klipje welke aan de bevestigingsbeugel dient te zitten er ook zit.
Laatst hier ook een motor voorbij zien komen waar de remblokken losjes zaten omdat dit knipje er niet zat.
Zou niet verwachten dat ze er dan zo uit vallen, maar toch....

(Ga zo ff plaatje zoeken...)

EDIT:
#10 op het plaatje
https://images.cmsnl.com/img/partslists/honda-xl600v-transalp-1998-w-germanykph-rear-brake-caliper_bigecawweaf__1200_cd42.gif
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline jeroen emke

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2018, 21:01 »
doe deze ook maar vervangen de pin
still no angel found who flies at the same speed

Offline Brombeer

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2018, 22:58 »

Die heeft bij montage al niet goed gezeten, zo lijkt. Die blok heeft ook ergens op gelegen (zie ronde slijtplek) en waarschijnlijk zo een poosje min of meer op z'n plek gebleven.


Het pasvlak in de bracket waar de voorkant van de remblok in hangt is van alu. Dat zou snel uitslijten want zacht materiaal. Daarom zit dat rvs plaatje daar.

Je kunt heel cool die achterste ophangbout van de klauw eruit draaien en dan de klauw omhoog kiepen en zo heel racey je blokken vervangen. Maar in praktijk prik je heel gemakkelijk die binnenste blok ernaast als je de klauw weer terug klapt. Of je drukt dat rvs beschermplaatje eraf. Is erg slecht te zien.

Ik steek zelf eerst de voorkant van de buitenste blok in de bracket en hou hem op zijn plek door de ophangpen er gedeeltelijk doorheen te steken. Dan het zelfde met de binnenste remblok. Als die zit druk je de ophangpen er helemaal doorheen. Je moet goed controleren of die binnenste blok er echt in zit, want als hij er naast hangt krijg je wat jij nu hebt.


Hij zat er naast tijdens montage.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline voorstad

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #4 Gepost op: 09 juli 2018, 21:10 »
Yup, de retainer was foetsie en de bracket was ingesleten. Wat Brom schrijft klopt, waarschijnlijk twee weken geleden gebeurd bij het monteren van mijn achterwiel nadat ik een lekke band had.

Vandaag bij Oldtimer geweest, hij had gelukkig nog wat spulletjes liggen  :angel: De boel nu goed gemonteerd, kan weer rijden. Bedankt Oldie!
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2018, 21:20 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Hotel 317

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2018, 12:03 »
Dit krijg je niet in twee weken voor elkaar hoor. Dit duurt duizenden kilometers.

Offline Oldtimer

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2018, 13:04 »
Lijkt mij ook. Maar bij verwisselen van het wiel moet dit toch opvallen lijkt me
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline voorstad

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2018, 21:43 »
Lijkt mij ook. Maar bij verwisselen van het wiel moet dit toch opvallen lijkt me

NIET wanneer je het hele geval eruit schuift......
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Afgebroken remblokken....
« Reactie #8 Gepost op: 15 juli 2018, 21:44 »
Dit krijg je niet in twee weken voor elkaar hoor. Dit duurt duizenden kilometers.

In dat geval zo'n 15.000 sinds vorige remblokwissel....
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....