Auteur Topic: We gaan groen..  (gelezen 3670 keer)

Offline Garfield

Re: We gaan groen..
« Reactie #180 Gepost op: 15 juli 2018, 22:42 »
Herkenbaar ;-)

Het eerste dat indertijd in onze gloednieuwe extra brede oven ging was een set uitlaatbochten die ik net gespoten had en waarvan de lak in de oven moest uitharden ...
------------------------------
Ik heb een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda ST1100 ABS-TCS.

Ik ben ook coördinator motorclubs bij de MAG.

Voorheen (sinds 1988): Honda CB360, Yamaha XS750, Suzuki GS1000, Honda CBR1000F, Honda GL1200 Aspencade, BMW K100RS, BMW K1100LT (ex-KLPD), Suzuki GSX750F Katana.

Wishlist: Honda Transalp.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update maamdag 16-07
« Reactie #181 Gepost op: 16 juli 2018, 21:58 »
Vandaag de onderkant van het frame 2 x in de zinkspray en 1 x in de primer gespoten (deze was toch niet goed geraakt), ik wilde net met het motorblok starten toen ik bezoek kreeg. Morgen wil ik proberen het frame te schuren en dan te spuiten, en wil ik even bellen met VHT lakken in Almere. De vakantie staat voor de deur dus dat vraagt ook de nodige tijd. Ik heb 1 week extra vakantie om me volledig op de motor te storten dus dan kan ik een mooie slag maken. Ik heb nog 1 foto toegevoegd van het frame in een andere positie, op deze manier kan ik de onderzijde goed spuiten. Ik heb de 2 kappen van het blok nog geschuurd, deze zijn klaar om gespoten te worden.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2018, 22:01 door ChrisvdSchoot »
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update dinsdag 17 juli
« Reactie #182 Gepost op: 17 juli 2018, 21:59 »
Weinige spannende zaken te melden, de achterbrug is in de definitieve zilveren lak gespoten (1x) nadat deze voorzichtig nat was opgeschuurd en ontvet was, het frame ook op de zichtbare plaatsen glad gemaakt met nat schuurpapier. Foto’s zijn niet zo best.

Offline ChrisvdSchoot

Re: We gaan groen..update woensdag 18 juli
« Reactie #183 Gepost op: Gisteren om 20:22 »
Wederom een droge dag dus goed weer om de achterbrug en het frame in de lak te zetten. Vandaag de achterbrug voor de 2e keer gespoten en het frame voor de eerste keer. De achterbrug krijgt morgen nog een laag blanke lak en de eerder beschreven doorzichtige laag plakfolie en dan is die wat mij betreft klaar. Het frame wil ik morgen van een 2e laag voorzien, ik zag net dat het frame minder mooi was gespoten dan de achterbrug, de oorzaak ligt uiteraard bij mij aangezien ik niet overal dezelfde afstand heb aangehouden  :'(, maar ik ben toch tevreden als ik het verschil zie hoe die was en hoe die nu is. Verder nog een klein deeltje uit elkaar gehaald en ontvet, dit moet nog worden ontroest en dan ook worden gespoten. Morgen heb ik me voorgenomen om langs VHT lakken te rijden in Almere, eens kijken wat ze hebben en of ze het ook aan mij mogen verkopen..
Ik zie nu dat ik een zilver spoten nagel heb, morgen moet ik 3 trainingen verzorgen...benieuwd wat mijn collega’s van mij zullen denken  :-*
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:29 door ChrisvdSchoot »