Auteur Topic: fuel-light op een rd07a  (gelezen 261 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DPC

fuel-light op een rd07a
« Gepost op: 09 juli 2018, 20:38 »
Kwam op een Engels collega-forum de volgende kit tegen.
Alleen geen idee waar het lampje komt, kan ik niet thuisbrengen op deze foto.

https://kkbike.it/en/africa-twin-xrv-650-750/99-fuel-tap-kit-with-led-light-for-africa-twin-07-07a.html

Vergelijkbaar wordt ook aangeboden door Africa Queens alleen dan stuk duurder.
Iemand ervaring met (vergelijkbare) fuel-light kit?
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline Dorus

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2018, 00:57 »
Het lampje kan je denk het beste naast de side-stand lampje plaatsen. Op de foto zie een foto van het lampje aan geplaatst over de overzicht foto van de onderdelen.

Ik vraag mij eerder af hoe je dit in de tank gaat hangen.

Offline xrvtuur

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2018, 12:46 »
Het lampje kan je denk het beste naast de side-stand lampje plaatsen. Op de foto zie een foto van het lampje aan geplaatst over de overzicht foto van de onderdelen.

Ik vraag mij eerder af hoe je dit in de tank gaat hangen.

dat schroef je ipv je originele benzine kraan
Varadero SD02  2004

Offline frankie

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2018, 20:59 »
typisch he...volgens mij zijn de africa Twins in het begin op de markt gekomen met een standaard lampje voor de reserve
Zat standaard in dat vierkante blok links op het dashbord
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline DPC

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2018, 15:20 »
Ja ik begrijp ook niet echt dat ze daar later vanaf gestapt zijn.
Persoonlijk vind ik het maar tobben om al rijdend met een gangetje van 130 je kraantje op reserve te zetten :o
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline Dorus

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2018, 18:45 »
dat schroef je ipv je originele benzine kraan

Ah nu zie ik het.

Deze kit draait die kraan automatisch waneer dit nodig is en laat vervolgens een lampje branden.

Ik had er zelf iets meer van verwacht.

Ja ik begrijp ook niet echt dat ze daar later vanaf gestapt zijn.
Persoonlijk vind ik het maar tobben om al rijdend met een gangetje van 130 je kraantje op reserve te zetten :o

Ik voel het meestal al aankomen waneer die in zijn reserve moet omdat de gas hendel al iets minder responsieve wordt. Wat rond de de 340-350 kms gebeurd. Dan draai ik hem gelijk al om. Zelfs met een gangetje van 130 hier nooit problemen mee gehad, je raakt er denk aan gewend.

Offline PimW

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2018, 18:49 »
Deze kraan heeft geen reserve stand, enkel aan/uit. Door middel van het lampje zie je dan of je op reserve rijdt.

Offline DPC

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2018, 21:04 »
Dat is precies zoals ik het zou wensen, geen reservestand, alleen een lampje dat gaat branden bij +/- 7 liter resterend.
Net zoals op mijn K75, sterker nog, die heeft niet eens een benzinekraan..

XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline Brombeer

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2018, 00:51 »
typisch he...volgens mij zijn de africa Twins in het begin op de markt gekomen met een standaard lampje voor de reserve

Maar daar was ook af en toe gedonder mee, toch..?

Bovendien worden dingen ook weggesaneerd om winstredenen. Waar een RD07 een 2-in-1 cdi heeft (1 per cilinder, zoals een Alp600) en voor elke bougie een aparte bobine, werd dat bij de RD07A weggelaten voor een enkele cdi en maar 2 bobines.

Ik weet niet of ik het wat zou vinden, zo'n lamp. In een auto zit je in een rustige en overzichtelijke omgeving. Dan vallen lampjes snel op. Aan de andere kant kun je op reserve nog een kilometer of 80 rijden en als het je dan nog niet opgevallen is, is er ook iets mis met je, natuurlijk.

Net als Dorus voel ik hem aankomen, hoewel in stadsverkeer hij nog wel eens wat aan de late kant kan zijn (trager verbruik). Die hevel is verder makkelijk te vinden. Soms weet ik niet meer waar die nu staat. Maar op een AT heeft de "ON"-stand een klein vleugeltje en de "RES"- stand een lang vleugeltje. Ligt eraan welke naar boven staat. Zelfs met winterhandschoenen voel je dat nog aan.


Maar, zoals DPC aangeeft, is maar wat je gewend bent of prettig vind.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline xrvtuur

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2018, 06:34 »
Bij de RD04 heb je 2 lampjes, de eerste gaat branden vanaf ongeveer nog 8 liter en de 2e vanaf ongeveer nog 4 liter, die lampjes zie je goed. Ik heb bij mijn 2e RD04 gedonder mee gehad, de sensoren in de tank gaan op den duur kapot, je schijnt ze te kunnen repareren maar ik heb op de gok gebruikte gekocht en toen werkte het weer prima. Mijn varadero heeft 1 lampje dat gaat branden bij nog ongeveer 4 liter. De 2 lampjes op de RD04 vond ik fijner. Maar zeker beter dan geklooi met een kraantje op res zetten.
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: fuel-light op een rd07a
« Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2018, 18:29 »
Grappig, ik heb juist een andere kraan gemonteerd zodat ik juist wl fysiek moet schakelen naar reserve.