Techniek > Honda Varadero

Welk bouwjaar heb ik??

(1/6) > >>

evandevlieger:
Hallo, ik heb een varadero gekocht een paar maanden geleden en sommige onderdelen die ik op bouwjaar 2002 (dat staat op het kenteken bewijs 2*) passen niet. ik heb een SD01 (dat staat op het frame EN het kentekenbewijs) , maar die werden in 2002 niet meer gemaakt... ik kan vast met een nummer op het chassis of op de motor checken welk bouwjaar het is, maar ik weet niet welk nummer, kan iemand helpen?

Oldtimer:
Kijk eens op de site van varadero internationaal.
Maar wat staat er bij de rdw???
Mss is het een import of later op kenteken gezet.
Bouwjaar klopt meestal wel bij de rdw.ovi
Je praat over een sd01 of sdo2.
Sommige onderdelen passen idd niet.
Maar als je bouwjaar 2001 opgeeft is het altijd sd01

Waffie:
Het VIN nummer
dat lange nummer op het typeplaatje waar ook de letters  SD in staan

Brombeer:

Er zit een verschil in bouwjaar en eerste tenaamstelling. Maar door de manier waarop dat door iedereen gemakshalve gehanteerd wordt kan het verwarrend zijn.

Er is een bouwjaar door de fabrikant. Die is belangrijk voor jou en hen voor de onderdelen die door die fabrikant op dat moment zijn gemonteerd. Daarna gaat die motor ergens naartoe en ergens op een later punt in tijd wordt dat ding ergens ter wereld op kenteken gezet. Tussen die twee data kunnen soms jaren zitten.

Op jouw kenteken staan een datum van afgifte kenteken in NL en de datum eerste tenaamstelling. Die laatste geeft aan wanneer het voertuig, waar ook ter wereld, zijn eerste kenteken kreeg na fabricage. Maar verder zegt het helemaal niks. Een dealer zal om die reden zelf altijd op het chassis- of motorbloknummer zoeken, omdat de fabrikant je motor zo samengesteld heeft. Het chassis- of framenummer staat op het balhoofd (onder je stuur omlaag) en op het ID-plaatje dat ergens op het frame is geklonken. En op je Deel I kenteken natuurlijk. Met dat nummer kun jij bij een dealer gewoon de juiste onderdelen bestellen.

Wil je zelf met onderdelen het aan de gang via het web, dan is het handig exacte type en bouwjaar te achterhalen omdat veel sites niet werken met een frame- of motorbloknummer maar simpelweg met bouwjaar.


Mijn AT bijvoorbeeld, naast de bekende nummers, is het type XRV750 R (je hebt ook nog M,N,P,enz.enz.). Nou betreft het hier een kleurcode, onder het zadel, maar die specifieke code is alleen in 1994 toegepast. Mijn eerste tenaamstelling is '95 (DE), kenteken is van '96 (NL). Maar de "R" (en mijn framenummer) is geproduceerd in 1994, in Japan.


Brom

xrvtuur:
SD01 werd tm 2002 gemaakt, vanaf 2003 is het SD02, dus met injectie en 6versnellingen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View