Auteur Topic: [XL650V] HISS fout, sleutel niet herkent -> opgelost  (gelezen 647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tinus89

Beste mensen,


Dit topic even om een ervaring te delen, niet om een probleem opgelost te krijgen ;D

Enkele weken geleden liet mijn 2001 XL650V TA het afweten: hij herkende de sleutel niet meer (lampje op dashboard bleef branden).
Zowel de reservesleutel als de hoofdsleutel werden niet herkend. Startmotor draaide wel rond, maar geen ontsteking.
Via Google en dit forum veelal uitgekomen op een kapotte HISS antenne, maar ergens (ik weet dus niet meer waar), las ik het volgende:

- Zet de motor in zn vrij.
- Sleutel erin, contact UIT.
- Druk de startknop in en zet DAN de motor op contact.
- Hij zal meteen starten (en in veel gevallen ook aan slaan).

Dit werkte! Sindsdien kan ik ook met beide sleutels weer normaal starten.
Dit lijkt dus een soort van reset voor HISS te zijn.

Goed, dat wilde ik even delen:).


Groet,

Martijn

Offline greenbike

Re: [XL650V] HISS fout, sleutel niet herkent -> opgelost
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2018, 14:37 »
Hier Greenbike

Goed om te weten
Hoop alleen het nooit nodig te hebben
Eerste week van Augustus ben ik met de Motor in Zeewolde bij de NAWAKA De waterscouts van Nederland met 4000 kinderen en 1500 begeleiders hoop mooie foto's te maken als ik geen dienst heb als wegbeveiliger

Offline TransAlpGhost

Re: [XL650V] HISS fout, sleutel niet herkent -> opgelost
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2018, 23:22 »
Goed om te weten. Toch raar en ik kan het niet laten... Heb je niet toevallig meerdere sleutels aan 1 bos zitten waardoor de hiss niet snapt welke van belang is?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Tinus89

Re: [XL650V] HISS fout, sleutel niet herkent -> opgelost
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2018, 08:41 »
Nope, maar 1 sleutel aan de bos met een chip (en de reservesleutel is los en werd ook niet herkend)

Offline xrvtuur

Re: [XL650V] HISS fout, sleutel niet herkent -> opgelost
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2018, 10:09 »
bij de eerste injectie varadero's is het een bekend probleem dat het kabeltje vanaf de hiss ring aan de korte kant is en als het ook nog verkeerd gelegd is het met bochten naar links te strak komt te staan en uiteindelijk kapot gaat, de draadjes in een hiss kabel zijn erg dun. Ik weet niet hoe dat bij een 650 zit maar je zou eens kunnen controleren of de kabel vanaf hiss niet onder spanning komt bij volledige stuur uitslag
Varadero SD02  2004