Als je afwijkt van het Honda-advies, zijn er gewoon wat variabelen die voor jouw (voorkeur) wel of niet van toepassing kunnen zijn.
Peil je op de bok, peil je staand op de wielen, doe je dat warm na een rit of koud voor vertrek. Op de bok staat de motor op het voorwiel. De olie zal dan meer naar vóór in het carter staan en daardoor wat minder op de peilstok aangeven dan wanneer de motor op de wielen staat. Ik ben net terug van de Alpen, en daar is niks vlak. Nergens.
Koude olie is dikker en trager, dus als je koud meet op de wielen (bijv. de olie zat links in het carter vanwege de zijstandaard), moet je hem tijdens meten wat langer overeind houden zodat de olie de tijd krijgt zich te verspreiden.
Maar, de meeste verschillen die de verschillende omstandigheden van peilen opleveren, bewegen zich tussen de min/max tekens op de peilstok.
Dus ja, gelet op variabelen, als het niveau tussen die 2 staat moet je aannemen dat er voldoende olie in het carter zit.
Brom