Vrijdag: dag 4: Rondrit Vercors, vervolg.
Nadat ik de Gorges de la Bourne heb gereden, rij ik weer naar het zuiden langs een verzetshelden begraafplaats. Het gebied heeft een grote rol gespeeld in de oorlog bij verzetsgroepen.
Ik rij verder zuidwaarts en na de fraaie Col de Rousset te hebben gereden, kom ik aan in Die. Ik zie een pizzarestaurant onder de luifel van een voormalig tankstation. Er zitten ook wat andere motorrijders en ook ik besluit te stoppen en te eten. Het is alweer warm geworden, het is 17uur, ik ben moe, wat ga ik verder doen ?. Helaas, morgenvroeg moet het voorwiel weer naar het Noorden tuffen, dus laat ik nog maar 1 fraaie witte D-weg nemen. (en niet de lus Col de Menee, Col de la Croix Haute en Col Grimone...).
Het wordt nu Col de la Croix, een piepklein verhard weggetje welke het dal van Drome (iets na Die rechtsaf) verbindt met Beaufort-sur-Gervanne nabij de camping. Als je daar bent, ben je Remy !. (van alleen op de wereld...).
In Beaufort aangekomen, rijd ik nog de Gorges d'Ombleze in
. Dit dal loopt dood en in de verte in de hoogte zie je hoog de Col de la Bataille liggen waar ik vanmorgen nog reed. Deze Gorges zijn erg fraai, lekker koel hier. De weg blijft naast de rivier en de steile rotsen gaan tientallen meters direct naast de weg omhoog. Ik kan het simpelweg niet fotograferen omdat het niet in het beeld past !.
Ik stop bij het restaurant Le Moulin de la Pipe....... Het terras (zie de foto) is volledig in een fijnmazig net ingepakt. Juist, wespen.......
Een espresso smaakt verder prima !. :coffee: Het is een mooie plek om even te stoppen.
Dan wordt het tijd om de camping weer op te zoeken. Vanavond bij het bier, ga ik eens de kaart pakken hoe ik morgen richting het noorden ga rijden. I.i.g. niet via Lyon maar wel degelijk een stuk peage erin om meters te maken.
Overigens heb ik vanmorgen in St-Jean-en-Royans bij de supermarkt muziek-oortjes gekocht (en een fles 'Get27' voor het thuisfront), waardoor ik vandaag voor het eerst op de motorfiets van muziek genoten heb. (Gsm op 'shuffle all' zetten. Alhoewel de twin 750 met maar liefst 60pk ook goed klinkt hoor). Het werkt goed tot ca 100km/u, daarna hoor ik de muziek nauwelijks meer..... Dus prima voor een dag sturen op lokale wegen.
Wordt vervolgd...