Auteur Topic: neopreen monoshock beschermhoes  (gelezen 669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vetjan

neopreen monoshock beschermhoes
« Gepost op: 22 augustus 2018, 22:00 »
Er wordt van alles over geroepen, maar wie kan mij hier uit eigen ervaring iets meer over vertellen?

                                 

Offline downunder

Re: neopreen monoshock beschermhoes
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2018, 07:46 »
Ik heb wel mijn achterspatbord aan de binnenkant bij de achterbrug verlengd met een stuk neopreen zodat het spatwater en drek tussen de achterbrug naar beneden loopt in plaats van tegen de schokbreker. Maar je lijkt iets anders te bedoelen aan je topic titel te zien?

Offline PimW

Re: neopreen monoshock beschermhoes
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2018, 08:35 »
Ik heb er een overwogen, maar er niet voor gekozen.

Wat wil je er mee bereiken? Mijn beweegredenen hadden met name te maken met veel offroad rijden en mn nieuwe schokbreker een beetje knap willen houden.
Nu zijn we denk ik 8 jaar verder en een ton kms verder en het grote drama dat ik verwachtte heeft zich nooit voltrokken.

Offline The Headless Horseman

Re: neopreen monoshock beschermhoes
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2018, 09:14 »
Ook géén ervaring met de neopreen sok hier! Maar ik denk ook idd dat bij een Alp een spatlap voldoende is.

Het binnenspatbord is vrij kort, zodat water, vuil, pekel, maar ook stenen vrij makkelijk richting de schokbreker gaan. Een stukje rubber lost dat op.
Bovendien, een Alp heeft al een bescherming op de schokbreker zélf zitten, die zwarte kunststof pijp met rubber ring, dat houd stenen ed sowieso van het verschroomde deel weg, water en pekel dan weer niet  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: neopreen monoshock beschermhoes
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2018, 10:17 »
Ik heb neopreen sok rond de voorvork poten van de varadero , zit er nu 2 jaar op en beschermd prima, de keringen blijven mooi schoon en heel er onder. Maar voor de achterkant lijkt een mudflap toch voldoende.
Varadero SD02  2004