Techniek > Honda Transalp

Probleem ontsteking,

(1/6) > >>

Niels Naber:
Dag allemaal,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een transalp uit 1999 waar ik volgend jaar een mooie trip mee hoop te maken. Na veel pech te hebben gehad met een xr600 in Marokko denk ik beter af te zijn met deze 2-pitter.
De motor heeft echter een probleem waar we maar niet uit komen. Wellicht weet iemand hier een oplossing?
De motor start goed en loopt netjes stationair. Maar zodra de motor even loopt valt het signaal naar de bobines weg vanaf ongeveer 4000 toeren en begint de motor te bokken. We hebben al van alles geprobeerd maar tot op heden geen oplossing gevonden.

Wat we tot nu toe gedaan hebben:
-cdi vervangen voor een 2de hands, geen verbetering
-nieuwe cdi getest, geen verbetering
-pickup sensors vervangen
-bougies vervangen, bougie kabels gecheckt
-nieuwe bobines geplaatst
-diverse kabels en schakelaars doorgemeten (oa kickstand)
-massa bobines gecheckt

De monteur waar de motor nu staat geeft aan alles door te hebben gemeten en het ook niet meer te weten. De dynamo geeft goede waarden en de accu laadt netjes.

Kan iemand me op de juiste weg helpen om erachter te komen waar dit probleem kan zitten?

Niels



PimW:
Als de motor bokt en je komt weer onder de 4000 toeren loopt deze dan weer netjes?

Hoe heb je geconstateerd dat het signaal naar de boines bij 4000tpm wegvalt?

Heb je je brandstof toevoer (verstopte sproeier) al gecontroleerd?

Oldtimer:
Ga met Pim mee. Lijkt heel veel op een vuile carb of membraampjes.

Als het bij een vast toerental gebeurt kan er ook sprake zijn van een storing in de opnemer spoel.
De voorontsteking werkt dan niet bij toeren boven 3500

Timy:

--- Citaat van: Oldtimer op 24 augustus 2018, 12:37 ---Ga met Pim mee. Lijkt heel veel op een vuile carb of membraampjes.

--- Einde van citaat ---
Ga ik ook in mee. Dezelfde ervaring gehad met de Alp. Was toen de carb. Check alle membramen op scheurtjes en juiste plaatsing.

Niels Naber:
Bedankt voor jullie reacties.
De monteur heeft de motor doorgemeten. Zal hem vragen hoe hij dat precies heeft gedaan.
Ook heeft hij de carbs en inlaatrubbers gecontroleerd en hij zag daar geen problemen. Ik zal met hem de tip over de opnemer spoel met hem bedpreken.
Ik laat weer van me horen zodra ik meer weet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View