Techniek > Honda Transalp

650 start probleem na verwijderen PAIR / installeren kleinere sproeiers

(1/4) > >>

Doxa:
Goedemiddag!

Transalp start niet meer (geluidsopname: https://mu6.me/158243) na verwijderen PAIR systeem en plaatsen kleinere (125) sproeiers. PAIR slangen bovenop kleppendeksel, slangetje aan de rechterkant van voorste cylinder en resterende gat van luchtfilterhuis zijn luchtdicht gemaakt.

* Bougies vonken prima
* Brandstoftank genoeg benzine, maar vacuumslang was bij eerdere startpoging niet aangesloten
* Slangetjes luchtfilterhuis, onderkant tank, carburateur zitten goed
Wat kan ik nog proberen? Er waren geen problemen voordat ik aan dit projectje begon  ;D

xrvtuur:
dodemansknop?

Brombeer:


--- Citaat van: xrvtuur op 25 augustus 2018, 15:50 ---dodemansknop?

--- Einde van citaat ---

Die geeft, naast spanning aan de cdi, ook via de startknop spanning aan primaire spoel startrelais. De geluidsopname bewijst dan dat die dodemansknop goed staat..?

Ik vermoed toch dat Doxa bij montage ergens een vergissing heeft gemaakt of iets over het hoofd ziet in de brandstoflijn..?

Controleer of er brandstof uit de vlotterkamers komt als je die aftapbouten uitdraait..? Of heeft een 650 die niet meer..?  ::)

Bruudmartijn:
Ja de 650 heeft aftap schroefjes. Je kan er een slangetje op drukken om het eventueel op te vangen.

Doxa:
Loopt weer prima! Na lang proberen te starten is de voorste cylinder tot leven gekomen. Brandstof bereikte de vlotterkamer van carb op achterste cylinder om een of andere reden niet (@ Brombeer: 650 heeft aftapboutjes). Heb opnieuw het luchtfilterhuis bevestigd en een beetje met alle leidingen gefrut, en daarna liep het weer op beide cylinders. Alle slangetjes zaten op de juiste plek!

Erg blij. Dank voor het meedenken.  :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View