Auteur Topic: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?  (gelezen 2603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JDTR

Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Gepost op: 30 augustus 2018, 12:04 »
In het kader van 'één onderwerp per post' bij deze nogmaals mijn vraag tav de zwarte vs de rode blokken.
Ik heb ergens gelezen dat de zwarte blokken nog wat technische modificaties hebben ondergaan tov de eerder geproduceerde rode blokken. En dat die modificaties later (begin '85) ook deels weer zijn toegepast in de rode blokken. Iemand enig idee waar dat over gaat?

En heeft iemand een idee wat zo'n blok eigenlijk kan hebben qua kilometers, voordat er echt gereviseerd moet worden?

(Ik ga morgen kijken naar eentje met een rood blok uit mei 1985, vandaar de vraag.)

Offline JDTR

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2018, 10:43 »
Ben ik de enige die gebruikt maakt van dit forum of ligt het aan mijn vragen...? Hallo...?

Offline PimW

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2018, 10:55 »
81 man heeft je bericht gelezen maar er zijn weinig XLV's meer dus expertise ook niet direct paraat ben ik bang...

Offline voorstad

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2018, 11:35 »
En iemand (prominent lid) laat dan ook nog één van de schaarse onderdelen onherstelbaar ontploffen....  :o

Maar zoals Pim zegt, weinig expertise omdat er gewoon weinig zijn. Ik kan maar 3 personen bedenken die er één hebben.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline varaderohuibje

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2018, 11:43 »
Ben ik de enige die gebruikt maakt van dit forum of ligt het aan mijn vragen...? Hallo...?

Antwoord van moderator ... hierbij wat statistieken... zegt genoeg denk ik.

Totaal aantal leden:3048
Totaal aantal berichten:113904
Totaal aantal topics:7455
Hoogst aantal bezoekers/dag online:177
Vandaag online geweest: 45
Gemiddeld registraties per dag: 1,48
Gemiddeld aantal berichten per dag: 46,48
Gemiddeld aantal topics per dag: 4,48
Totaal aantal boards:71
Gemiddeld aantal leden online per dag: 39,39

Offline Trigger

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #5 Gepost op: 01 september 2018, 11:51 »
Ben ik de enige die gebruikt maakt van dit forum of ligt het aan mijn vragen...? Hallo...?

Misschien moet je je ticket even escaleren naar Prio 1 of anders een andere helpdesk opzoeken C:-).
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #6 Gepost op: 01 september 2018, 13:36 »
Misschien komt het door de vraagstelling zelf.
Er is een facebook pagina xlv750owners waar veel italianen op zitten met heel veel kennis.
Dergelijke vragen over modificaties zou je daar kunnen stellen.
Ik eeet het in elk geval niet.
Qua km's voor een dergelijk blok is 100.000 geen probleem maar hangt af van hoe gebruikt en verzorgd.
Ook de rechterhand kan een blok binnen 10k naar de galemiezen helpen.

De XLV750R is een collector item en ze zijn schaars in Nederland.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline JDTR

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #7 Gepost op: 06 september 2018, 15:41 »
Okay, duidelijk. Overigens heb ik afgelopen zondag de XLV van Gerrit gekocht (die hem aanbood samen met de BMW R80GS, ook zo'n iconisch ding) en die dacht te weten dat juist het rode blok beter was. Hoe dan ook, ik ben nu een hele blije XLV-rijder en kan gezien de km-stand van 42.500 vast nog wel even vooruit. Valt optisch overigens nog wel het eea aan te doen (pekel  :(  maar dat gaat lukken.

Mocht iemand ervaring hebben met het knutselen / opknappen van een XLV, kom ik daar graag mee in contact. Stuur als je wil maar een mailtje naar jdtr@live.nl

Dank zover voor jullie reacties en als ik wijzer word zal ik het laten weten.

Offline Oldtimer

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #8 Gepost op: 06 september 2018, 15:46 »
Kijk maar een op het forum onder " een nieuwe uitdaging "

Maar die gerrit vroeg toch 4500 euro of is dat iemand anders ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #9 Gepost op: 06 september 2018, 18:06 »

Rood waren de HRC wedstrijd motorblokken in die tijd.


Of het rode blok, wat ze in eerste instantie onder de consumenten-XLV hebben gezet, een echt HRC-blok was of gewoon alleen maar rood, weet bijna niemand.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline JDTR

Re: Zwart XLV blok beter dan een rood blok?
« Reactie #10 Gepost op: 07 september 2018, 11:02 »
Na 42.500 km is het meeste rood er trouwens wel vanaf gebrand. Jeetje wat wordt zo'n blok heet. Wel lekkere warme benen. Er zit een olie temp meter ipv de pijlstok in het blok en die wijst na een uurtje rijden vrolijk 120 graden aan. Me dunkt.