Auteur Topic: Schuin pakeren moelijk starten  (gelezen 998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daytona955

Schuin pakeren moelijk starten
« Gepost op: 31 augustus 2018, 08:25 »
Hoi allemaal.

Ik ben inmiddels al 18 maanden een tevreden eigenaar van een Varadero uit 2010. Nu heb ik er al in die tijd 19k mee gereden, wat voor mij echt een record is (Aangezien ik hem puur hobby matig gebruik), heb trouwens nog met geen enkele motor gehad.

Maar nu heb ik iets ondekt, en ik weet niet of dat Varadero eigen is of toch iets waar ik na moet laten kijken.

Ik ben vrijwilliger Euro motard Service en daar door rij je vaak rond in zuid limburg, en andere heuvel achtig gebied. Ik heb gemerkt als ik mijn motor plaats op een heling, met het voorwiel na onder (ik moet nog proberen als het ook zo is als ik het voorwiel de berg op plaats) dat de motor moeite heeft om te starten. De start poging klinkt heel droog (geen Bezine?). Na een paar start pogingen start die.

Als ik hem gewoon recht weg parkeer, hoe ik maar "bij wijze van spreken" na de start knop te kijken en dan loopt die al.


iemand enige idee?

Thx 

Offline xrvtuur

Re: Schuin pakeren moelijk starten
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2018, 07:08 »
Heb je de juiste accu erin? Bij een injectie vara wordt wel eens een carb versie accu geplaatst. Daar kan je wel mee starten als alles mee zit maar op een helling start je meestal met de rem erop en dat kost ook stroom. Jij moet een 18Ah accu hebben
Varadero SD02  2004