Techniek > Honda Transalp

Michelin Sirac

(1/2) > >>

Steffie:
Iemand ervaring met de Michelin Sirac band ?
Is voor een XL650.
Rij hoofdzakelijk verhard maar wil heel af en toe even een stukje onverhard mee nemen.
Geen mul zand of zo, maar een beetje een zand paadje of zo.
Hoor graag ervaringen met deze band.
Wil een wat grovere band er om heen ipv de Trailsmart die er nu op zitten.

Steffie.

Trigger:
Ik heb ze er nu zo'n 1300km onder zitten op mijn XL600V, gekozen als straat/winterband vanwege prijs/kwaliteit en geschiktheid voor nat weer (want dat is wat wij vooral hebben in de winter :).

Ik pak er inderdaad zo af en toe een stoffig paadje mee, wat grind enzo, en dat gaat dikke prima. Op het asfalt ontleen ik er heel veel vertrouwen aan, plat (of zo plat als kan met een Alpje) door de bocht, uitwijken, hard remmen, plakt als een malle.

Modder heb ik niet geprobeerd, evenals diep/mul zand, want ik weet eigenlijk zeker dat het dan dik huilen word. Daar heb ik mijn Mitas E-09 voor. De Sirac zou binnen no time vol lopen met prut en dan rij je feitelijk op slicks. Omdat mijn 50/50 wegbandjes (Dunlop Trailmax) wat prijzig werden/bleven en snel slijten, is dit mijn nieuwe straatband, en ik heb geen spijt van mijn keuze, doch ik zeg er gelijk bij dat er meerdere goede opties waren om uit te kiezen, onder andere de Sport/Trail attack maar ook de Trailsmart waar jij over spreekt, die ik toch echt als een 90/10 band zie (net als de Sirac).

OM Frank:
Hoi Steffie,

Heb de Michelin Sirac vrijdag op m'n XL650 laten leggen en tot nu nog niet veel gereden en heb nu dus nog geen actueel beeld.

Volgende week rij ik echter 6 dagen door de Pyreneeën waarbij de route over veel verschillende wegtypen zal gaan (on- en off-road ).
Over twee weken kan ik je dus vertellen hoe de bandjes mij zijn bevallen onder de verschillende omstandigheden.

Groeten Frank,

Brombeer:


--- Citaat van: Trigger op 03 september 2018, 16:23 ---(..) die ik toch echt als een 90/10 band zie (net als de Sirac).

--- Einde van citaat ---

Er bestaat niet zoiets als een 90/10 band. En daarmee is de Sirac geen 90/10 band. Klaar.

Er bestaat eigenlijk ook niet zoiets als een wegband, wat ik heb met flair Dakarpistes gereden op Tourances. Ik hou KTM 1190's bij op de grote verharde Alpenpassen op TKC80's.

Banden zijn vaardigheid-afhankelijk en daarmee subjectief.


Ik ken de Sirac. In droge omstandigheden kun je er overal mee komen, als het nat is moet je op verharde wegen blijven.


Brom  :)



Steffie:
Toppie luitjes.
Dank voor de reply.
Aangezien Rob nog even weg is kijk ik uit naar de ervaringen  van Frank.
Laat maar horen en vooral.......fijne vacantie.

Steffie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View