Auteur Topic: Uitlaatpakking transalp 600  (gelezen 870 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline downunder

Uitlaatpakking transalp 600
« Gepost op: 05 september 2018, 18:19 »
Vast en zeker een domme vraag, maar ik snap het niet meer :)

ik heb een nieuwe uitlaatpakking, zo'n grafiet ring van 44x38 buiten- en binnenmaat gekocht bij de lokale motorzaak, bedoeld voor de aansluiting tussen uitlaatbochten en originele demper. Als ik op internet opzoek, zou die maat inderdaad de goede moeten zijn?

Nu past dat ding ook op de uitlaatbocht, qua diameter bedoel ik dan. Echter de aansluiting van de demper is geen 44mm, maar 39mm volgens de schuifmaat. Bestaan er dan meerdere diktes uitlaatpakking? ik zou het haast denken, maar kom dat nergens tegen eigenlijk, of mijn zoekkunsten (en die van de motorzaak) is ontoereikend  ???

Offline Oldtimer

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #1 Gepost op: 06 september 2018, 09:28 »
Domme vragen bestaan niet 😉
Heb je een originele uitlaat of aftermarket
En kijk eens of er een oude pakking in de demper zit of mss een bus
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline downunder

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #2 Gepost op: 06 september 2018, 10:07 »
Nouja soms wel ;)

Maar ik heb dus nu geen oude bus maar het lekt er, logisch ook met een mm speling rondom. Bij de rdw keuring 2jr geleden werd bij de geluidsmeting al gezegd dat er iets niet in orde was, en het leek me netjes dat dan ook op te lossen.
Zover ik kan beoordelen is de demper gewoon origineel, met die 2 pijpjes op de achterkant. Als het al een aftermarket was hebben ze het origineel verdomd goed nagemaakt :).

Ik kan online geen uitlaatpakking vinden van 1mm dik 38x39. Zou een tube kachelkit hier een oplossing zijn?

Offline Brombeer

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #3 Gepost op: 06 september 2018, 12:04 »

Dat is normaal een grafiet pakking van méér dan maar 1mm dik.

Er klopt inderdaad iets niet aan je collector dan wel je demper..?  ::)


Zijn je collector-einde en binnenkant demper echt schoon? Soms lijkt dat zo maar zit de pakkingrest gewoon nog in de dempert.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline downunder

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2018, 12:28 »
De collector uitgang om het maar zo te noemen is 38mm buitenmaat. De grafietring schuift er netjes enigszins klemvast op. De demper aansluiting is schoon en simpelweg 39mm binnenmaat. Dat zou dan eigenlijk 44mm moeten zijn. De grafietring an met geen mogelijkheid erin erom of wat dan ook. Krijg langzaam het idee dat het pijpje aan de demper niet meer origineel is...

Offline PimW

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #5 Gepost op: 06 september 2018, 12:59 »
Dat stukje van de uitlaat rot vaak door, best een kans dat die er later nieuw aangelast is (heb ik ook al bij een paar pijpien gedaan).

Als je een foto plaatst kan wel uitsluitsel gegeven worden.
Een oplossing kan zijn de uitlaat monteren met uitlaat pasta (gun gum) aangezien de kier rondom maar een halve mm is. Maar dat word wel vrij hard dus een vervolg demontage kan wat lastiger worden.
 

Offline downunder

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #6 Gepost op: 06 september 2018, 14:01 »
Ik zal vanavond een foto plaatsen. Er zit een lasnaad maar dacht altijd dat dit gewoon origineel was :P

Gungum wordt keihard ja, al.ervaring mee om een gat te dichten. Daarom dacht ik aan kachelkit, ik zag op andere fora dat dat geadviseerd werd. Zag zelfs siliconenkkt als oplossing voorbij komen.

Offline downunder

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #7 Gepost op: 06 september 2018, 17:28 »
Plaatje van het pijpje aan de demper. Ik denk dat ik vanavond even wat uitlaatpasta of iets dergelijks koop, een bus of pakking in die maat is er niet

https://m.imgur.com/a/Jly0S1G

Offline Oldtimer

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #8 Gepost op: 06 september 2018, 17:37 »
Duidelijk aan gelast. Dat laatste stukje hoort er standaard niet aan.

Ik zou gewoon wat gun gum gebruiken en lekker in elkaar zetten.
Maak er wel een paar zaag snedes in zodat je er ook een klam om kunt zetten.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline downunder

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #9 Gepost op: 06 september 2018, 18:01 »
Loopt ie origineel tot dat dikkere stuk bedoel je? Dan zou hij toch te kort worden? Of zijn die laatste centimeters vervangen met dat dunnere pijpje?

Offline Brombeer

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #10 Gepost op: 06 september 2018, 18:02 »

 ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline downunder

Re: Uitlaatpakking transalp 600
« Reactie #11 Gepost op: 06 september 2018, 18:27 »
Hahaa dat ziet er heel anders uit inderdaad. En ik rij al jaren rond met dit baksel :D

Edit: zojuist een tube uitlaat gum en een flinke klem gehaald bij de autohandel.
« Laatst bewerkt op: 06 september 2018, 19:22 door downunder »