Techniek > Honda Transalp

Honda Transalp komt moeilijk op gang, ploft en heeft lichte bougies

(1/7) > >>

Ewout H.:
Hallo

ik ben Ewout en woonachting in België.
Sinds een maand heb ik 2 honda transalps  600v van 1988.
De ene, waar de vorige eigenaar altijd mee gereden heeft, rijdt goed.
Maar ik zou graag op de andere gaan rijden omdat deze in mijn ogen in een mooiere staat is.
Deze stond 7 jaar stil maar het starten was geen probleem. Ik ben begonnen met het kuisen van de carburateurs, nieuwe olie + filter.
Hij startte meteen en draaide ook redelijk goed stationair.
Enkel als ik er mee wil rijden begint hij pas goed te trekken rond de 3500 toeren.
Ik kan dus niet vlot vertrekken want dan wil hij steeds uitvallen.
Ik ben de kleppen gaan nakijken en daaruit bleek dat deze te strak stonden. Ik kreeg er van achter bij het inlaatkruispunt nog geen 0,10 mm tussen.
Maar hij doet het nog steeds niet zoals het moet. Ik heb zojuist de twee makkelijke bougies er ook eens uitgehaald en deze waren aan de te lichte kant.
Hij krijgt naar mijn idee een te arm mengsel. Ik vraag me enkel af aan wat dit kan liggen.
De carburateurs heb ik met een compressor goed schoon geblazen en gezien dat de sproeiers goed proper zijn.
Alvast bedankt.

Oldtimer:
begin eerst met het ultrasoon reinigen van de carbs, want na 7 jaar zal er veel vuil in zitten van oude benzine.
Dat haal je niet weg met een luchtslang.

Daarna afstellen zoals het beschreven staat in het wph, dat wil zeggen, beide luchtschroeven 2,5 slag open.
Kijk ook eens naar de rubbers van de carburateur waarmee ze op de cilinders zitten.
Vaak zijn ze hard geworden en lekken.

Ewout H.:
bedankt voor de reactie!!
Ik ga er mee aan de slag.

jaspersFZR:
controleer de ontluchting van de vlotterkamers van je carburateurs eens. klein probleempje kan vergelijkbare gevolgen hebben (slang niet geknikt of zo)

Ewout H.:
Tijdens het verder schoonmaken van de carburateur kwam ik nog een lek robbertje tegen, zie foto. Deze moet zeker vervangen worden. Kan dit ook de oorzaak zijn van het probleem?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View