Auteur Topic: XL650V Vervangend bagagerek voor topkoffer  (gelezen 668 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Olle

XL650V Vervangend bagagerek voor topkoffer
« Gepost op: 13 september 2018, 22:08 »
Hallo beste mensen,

Zojuist heb ik een nieuwe topkoffer van GIVI (OBKN58, monokey) geïnstalleerd op het originele bagagerek van mijn Transalp. Dit rek is van kunststof en geeft niet de indruk dat het een stabiel geheel betreft. Het wiebelt en kan voor mijn gevoel zo afbreken tijdens een val, onkunde of vandalisme of iets.

Ik ben op zoek naar een vervangend rek van metaal waarbij dit direct op de motor kan bevestigen middels de originele bevestigingspunten.

Ik heb al een monokey baseplate van GIVI speciaal voor de Transalp (E213) maar dat is niet wat ik nodig heb. Een speurtocht op het net geeft een hele hoop resultaten maar dit zijn vaak metalen plaatjes voor OP het originele rek. Ik zoek dus een metalen vervangend geheel.

Bestaat dit uberhaupt of kom ik dan uit bij een custom shop?

Groeten, Olle.

Offline Olle

Re: XL650V Vervangend bagagerek voor topkoffer
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2018, 00:33 »
Ik heb deze gevonden.

https://www.ebay.co.uk/itm/Topcase-Trager-bracket-schwarz-Honda-XL-125-Varadero-JC32-01-13-2484-2000-0128/272552360236?hash=item3f7562f92c:g:TFMAAOSwfVpYpAMQ



Het is bedoeld voor de Varadero 125, maar het lijkt als of het ook past voor de Transalp 650.

Zou iemand dit kunnen bevestigen?

Offline alain

Re: XL650V Vervangend bagagerek voor topkoffer
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2018, 07:52 »


Zojuist heb ik een nieuwe topkoffer van GIVI (OBKN58, monokey) geïnstalleerd op het originele bagagerek van mijn Transalp. Dit rek is van kunststof en geeft niet de indruk dat het een stabiel geheel betreft. Het wiebelt en kan voor mijn gevoel zo afbreken tijdens een val, onkunde of vandalisme of iets.


Ik rijd nu ongeveer 10 jaar met drie GIVI-koffers op een Transalp. Ik gebruik deze Transalp uitsluitend voor 'moeilijke landen met slechte wegen. De koffers zijn nog nooit losgekomen. Noch heb ik bij medereizigers problemen gezien.
Vorig jaar zelfs nog enkele duizenden kilometers onverhard gereden in Amerika.
Ik ben evenwel nog niet zwaar gevallen.

Ik plaats altijd nog een snelbinder rond de  koffers ter beveiliging (vooral van het slordig en slecht afsluiten door mijzelf)
Ik hoop dat bij zware val de koffers de val breken, als eerste breken en/of loskomen, zodat de rest van de motor minder beschadigd wordt.
De topkoffer bevat geen groot gewicht en is zeven cm naar voor verplaatst, zodat het hefboomeffect ernstig wordt verminderd. (zowel minder risico voor afbreken als minder invloed op stuurgedrag)

Een kameraad is wel zwaar gevallen: hierbij is enkel de borgplaat van zijn GIVI koffer gebroken. Dit is dan opgelost met een gewone spanriem. Bij thuiskomst heeft hij een nieuw borgplaatje gekocht.


« Laatst bewerkt op: 14 september 2018, 08:49 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)