Auteur Topic: Het grote kleine klusjes topic...  (gelezen 174751 keer)

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #990 Gepost op: 13 september 2018, 13:20 »
Maar daar zit dan een pabaalde tolerantie bij in, want absoluut op mat zetten bestaat niet.
Ik vind het wel zo fijn als je weet wat die marge is.

Offline Jan F.

« Reactie #991 Gepost op: 17 september 2018, 21:03 »
In dit geval dus 0,15 en 0,20 beiden met een tolerantie van +/- 0,02mm

Groet, Jan

Offline Domi

« Reactie #992 Gepost op: 18 september 2018, 21:50 »
Vanavond de olie ververst van de TA, had er een uur voor uit getrokken maar werd uiteindelijk 2 uur. Wat kunnen sommige mensen die verdomde oliefilter vast draaien, nog nooit gehad dat ie niet los kwam met fatsoenlijke werkhandschoenen maar deze keer moest toch echt de schroevendraaier er aan te pas komen (die ook behoorlijk doorboog). Ook zelfs daarna lukte het nog niet om met de hand verder te draaien, imbus sleutel erin en daarop de bit schroevendraaier om verder te kunnen draaien waarna het eindelijk lukte. Zijn sommige mensen zo bang dat die filter los gaat?  ???  :-\

Morgen maar verder met elektra (Tomtom kabeltje etc) en luchtfiltertje..  :)
TransAlp 600 '96 - NX250 '88

Offline PimW

« Reactie #993 Gepost op: 23 september 2018, 16:39 »
Al langer opzoek naar een eenvoudige manier om onderdelen te markeren. Slagletters vind ik een beetje lomp en dan ben je ook niet echt flexibel wbt lettertypes etc.
Maar ook voor paneeltjes om de standen van knoppen en schakelaars aan te geven of gradaties op een verstelbaar stuk gereedschap ofzo.

Het regent dus eens een poging gewaagd met electrolytisch etsen. Het idee is simpel: je plakt een deel van je oppervlak af en laat hetgeen je wilt etsen vrij. Je onderdeel verbind je met de pluspool van een gelijkstroombron en je brengt een zoutwater oplossing aan.
Vervolgens neem je een gelijksoortig materiaal, verbind dat met de minpool en brengt dat ook in de vloeistof.

Een beetje bruisen later en het metaal is van het ene- naar het andere vlak verplaatst.

Testje met plakband en een stanleymesje en een inbussleutel als anode is wat mij betreft redelijk geslaagd. Het plakband is niet zo mooi strak te snijden maar het werkt ook met viltstift als afdek middel. Wellicht vinyl stickers laten snijden voor een vervolg.

Offline Sopa

« Reactie #994 Gepost op: 23 september 2018, 21:48 »
Das heel geinig!

Offline luwe

« Reactie #995 Gepost op: 24 september 2018, 19:22 »
 :) :) :)

Offline varaderohuibje

« Reactie #996 Gepost op: 24 september 2018, 21:09 »
Potentieel nieuw idee voor Beurs-gimmick  C:-)

Offline PimW

« Reactie #997 Gepost op: 24 september 2018, 21:25 »
Ja maar ik ga niet weer handmatig allemaal sleutelhangertjes afwerken, die fout maak ik niet weer ;D