Auteur Topic: vervangende brandstofpomp  (gelezen 1378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vetjan

vervangende brandstofpomp
« Gepost op: 02 oktober 2018, 12:55 »
Hallo allemaal,

graag zou ik via deze weg info krijgen over beproefde typen van betrouwbare, vervangings brandstofpompen voor de XRV 750 b.j. 1993.
Zijn er b.v. mensen die maandenlang onderweg waren en daarvoor een goeie pomp zochten (zoals ik nu)?
Graag reageren !
                           Met vriendelijke motorgroeten,
                                                                            Vetjan.

Offline xrvtuur

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #1 Gepost op: 02 oktober 2018, 13:01 »
originele pomp is best betrouwbaar en plug en play, als je er voor zorgt dat hij niet droog loopt kun je met een nieuwe pomp de wereld rond
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2018, 20:17 »

Mijn originele pomp ging 91.000 mee.

Met de mod van ontstoring op de contactpunten in de pomp.. dubbele..?  :o

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Ghost Rider

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #3 Gepost op: 03 oktober 2018, 08:51 »
Die van mij, met diode en condensator mod, al weer 180.000 en doet het nog prima!

Ron
1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Offline varaderohuibje

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #4 Gepost op: 03 oktober 2018, 09:17 »
In plaats van een reserve brandstofpomp, kan je ook slechts een bypass meenemen. Scheelt een kilo  ;D
Moet de tank wel voor ca 25 % gevuld zijn om voldoende druk te geven.

Te koop bij Varaderohuibje voor 8 euri


Offline Brombeer

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #5 Gepost op: 03 oktober 2018, 21:12 »


In alle eenvoud, erg mooi gemaakt hoor, Huib!  8)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Erik -

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #6 Gepost op: 04 oktober 2018, 15:29 »
Mijn andere motor is een VFR. Deze heeft een brandstofpomp van Mitsubishi. De originele was zo duur en die werkt blijkbaar ook. Dus autopompjes zijn ook een optie.

Offline daandus

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #7 Gepost op: 04 oktober 2018, 19:27 »
Pas op met verschillende pompjes - sommigen hebben een andere druk. Mitsubishi/Facet.... en dat geeft gedonder!
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #8 Gepost op: 06 oktober 2018, 13:03 »

De originele pomp van de AT is van Mitsubishi, maar wat Daan aangeeft klopt verder wel.

De simpelste en meest doeltreffende oplossing is een nieuwe set contactpunten op je bestaande pomp met daarop de ontstoring tegen vonk-overslag (want daar gaat de pomp 'stuk' van).


Gaat in dat geval einnnnndeloos mee.



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Vetjan

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2018, 12:48 »
Ik heb inmiddels mijn BRP maar eens open gemaakt. (Op de teller staan inmiddels 130.000 km)
Er blijkt een enkele diode paralel tussen gezet te zijn door een vorige eigenaar.
De puntjes zien er niet helemaal fris meer uit, dus een revisiesetje is onderweg.
Heeft iemand een schemaatje van de ideale innovatie voor de originele pomp?

Offline Oldtimer

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2018, 13:10 »
Heb een liggen en mag je afkijken.
Is met condensatoren.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: vervangende brandstofpomp
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2018, 15:03 »

Onderstaand .pdf zwerft hier op het forum.

Ik heb ook alleen die diode gezet. 30.000km verder zijn de punten nog in nieuwstaat.


Er zijn mensen die lichtsluizen hebben bedacht en weet ik wat. Het kan altijd mooier beter. Overdrijven kan ook  ;)





..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin