Zijn er nog tips en trucs of zaken waar ik rekening mee moet houden bij het vervangen van de koppelingsplaten?
De koppelingshendel/veer die uit het koppelingsdeksel komt loopt door een rubbertje heen, kosten nihiel, maar als je er toch bent, gelijk even meepakken, ze willen op die plek nog wel eens (gaan) lekken en dan krijg je vieze plekken op je blinkende *kuch* motorblok.
Als je de kabel toch los hebt, controleer gelijk even hoe soepel hij loopt, en aangezien de bochten er toch al af liggen is het misschien niet zo gek om voor de zekerheid een grote beurt te doen, dus met bougies, luchtfilter...
Als je toch een grote beurt doet, ligt het blok toch al bloot, dus kun je misschien gelijk een top-end revisie doen, als je er toch bent.
Zie maar tot waar je gaat
.
Oh en achterwiel loshalen vanwege een nieuwe band is (serieus) wel een goed moment om de binnenzijde van de velg te controleren op velgrot, dat doen ze nog wel eens als het de goudkleurige alu velgen zijn. Indien ja, kijken of je het nog kan wegslijpen en in de zinkspray zetten. Check ook de conditie van de ketting en tandwielen als die toch los liggen, en je kan overwegen de achterrem te controleren op slijtage (indien trommel, waarschijnlijk wel gezien het bouwjaar).
Als je dan de voorrem ook nog even checkt op slijtage en werking alsmede de voorvorkrubbers (en hoezen) ben je qua veiligheid in ieder geval weer een beetje zeker van je zaak. Al zou ik zelf dan ook maar gelijk de vorkolie meepakken...
.