Auteur Topic: Startprobleem bij koud weer  (gelezen 706 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SylAlp

Startprobleem bij koud weer
« Gepost op: 12 oktober 2018, 14:20 »
M'n 650 start goed bij weer zoals nu (20 graden) maar bij temperaturen tegen het vriespunt en na een nacht buiten staan start hij niet (zoals ik mocht merken tijdens het blokhutweekend twee weken geleden).

Ik ben gisteren met de motor teruggegaan naar de garage waar ik hem hem heb gekocht en daar is het probleem bekeken door de motor een aantal keren te starten vandaag en hem tijdens het starten door te meten en ook door hem door te meten toen de motor uit was. De accu geeft nu 14,4 als de motor loopt en de monteur kan niets vinden waarom de motor twee weken geleden (zaterdagochtend en zondagochtend) niet startte.

Ik heb nog tot 24 oktober garantie op de motor en wil dat ze er toch beter naar kijken, want wat mij betreft moet een motor het ook doen als het koud is, maar we komen niet verder dan 'de accu is niet goed en de accu is wel goed' en 'er is niets aan de hand met de motor, hij is gewoon helemaal in orde'.

Wat kan ik aan de garage vragen om nog meer te bekijken in verband met dat niet starten? Zelf stel ik blijkbaar niet de goede vragen omdat ik er te weinig van weet.
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline Oldtimer

Re: Startprobleem bij koud weer
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:18 »
Mss choke probleem ????
Laat die eens nakijken en ook luchtfilter.
Ik tank meestal ron98 in de koudere maanden en nooit geen probleem.
Paar nieuwe bougietjes doen ook vaak wonderen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline robgoesdakar

Re: Startprobleem bij koud weer
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:31 »
Wat ik van het verhaal begrepen heb (oa uit informatie van Richard) is dat hij wel startte met een start accu eraan.
Dat is volgens mij gewoon een kwestie van accu vervangen, ook al start ie nu gewoon goed. Zodra het kouder wordt is de stroomafgifte lager en dus nu niet meer voldoende om jouw motor te starten.

Gewoon vragen om een nieuwe accu.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)