Auteur Topic: Soms geen acceleratie boven 80km/u  (gelezen 975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Doxa

Soms geen acceleratie boven 80km/u
« Gepost op: 09 september 2018, 12:58 »
Goedemiddag,

Gisteren voelde ik mij na een tiental kilometers om en nabij de 120km/u even een competente sleutelaar: de TA functioneerde zoals verwacht na enkele ingrepen (kleppen gesteld, PAIR verwijderd, kleinere sproeiers en nieuwe vlotterkamerpakkingen, oliewissel etc.). Maar helaas kon ik opeens niet meer accelereren boven de 80km/u.
  • Schone benzine en genoeg olie, niet lang stilgestaan
  • Geen lekkages of losse slangetjes
  • Beide cylinders warm
  • Geen rare geluiden, waarschuwingslampjes, hoge temperatuur of trillingen
  • Af en toe kon ik weer gewoon harder rijden, maar dit was altijd van tijdelijke aard
  • De eerste keer starten na het sleutelen ging niet zo makkelijk, zie dit topic: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=17037.0
Ik neem aan dat dit probleem carburateur gerelateerd is? Of zou het kunnen dat een slangetje dat luchtdicht gemaakt moest worden na verwijderen PAIR onder bepaalde omstandigheden toch nog lucht doorlaat? Alle suggesties welkom! :P

140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V

Offline robgoesdakar

Re: Soms geen acceleratie boven 80km/u
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2018, 13:01 »
vacuum slangetje van je brandstofkraan wel goed aangesloten of lek ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Waffie

Re: Soms geen acceleratie boven 80km/u
« Reactie #2 Gepost op: 09 september 2018, 13:39 »
beste doxa,
erg vervelend dat je wat tegenslag hebt met je zelf aangebrachte modificatie.

Een modificatie die slechts enkele hebben waaronder jij,
En dan is het lastig om zo van uit de slappe pols jouw de hints te geven die jouw problemen op kunnen lossen.
Zou natuurlijk heel mooi zijn maar als ik je postings lees zijn er zelfs voor mij nog wat onduidelijkheden die weinig van doen hebben met de feitelijke wijziging.

 de verwijdering van het secundaire beluchtingssysteem staat totaal los van de kleppen stellen, olie verversen. lampjes branden etc
 Uitval van vermogen kan enkel elektrisch en of brandstof gerelateerd zijn.
en je zult deze dus stap voor stap na moeten lopen.
zoals rob schrijft .. krijg ik voldoende brandstof via de kraan ?

en vervolgens denk ik aan de juiste vlotterhoogte, en heb je ook een co meter gebruikt om het juiste lucht/ brandstof mengsel te bepalen.
Maar ik zou de gehele wijziging nog eens goed nalopen,.
ergens moet er iets niet goed zitten


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Sandor

Re: Soms geen acceleratie boven 80km/u
« Reactie #3 Gepost op: 09 september 2018, 19:38 »
Ik heb dat probleem ook gehad. Rond 80/90 zat er geen trek meer in. Dacht ook aan verstopte sprieier. Het probleem Is na een km of 5 vanzelf weggegaan. Sinds dien gfeen last meer van gehad.
Xl600 PD10 '98

Offline Brombeer

Re: Soms geen acceleratie boven 80km/u
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2018, 00:09 »

Hoi Doxa,


Snelheden waarbij een ongemak zich uit zijn in deze van minder belang. Een terugkerend toerental kan veel meer zeggen.

Bijvoorbeeld, het lijkt erop dat jouw dinges zich uit rond 4000 toeren. Is dat ook zo in eerste, 2e, 3e, 4e en 5e versnelling?


M.a.w., een gemene deler kan zijn snelheid (het gebeurt altijd rond 80km/u, ongeacht de versnelling), maar ook een toerental (gebeurt in elke versnelling, maar altijd bij 4000 tpm).



Brom

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Doxa

Re: Soms geen acceleratie boven 80km/u
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:18 »
Opgelost. Vlotter niet goed gemonteerd. :-X
140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V