Auteur Topic: Blok Varadero SD01  (gelezen 789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thijs

Blok Varadero SD01
« Gepost op: 20 oktober 2018, 10:21 »
In verband met het 'waarschijnlijk' kapot draaien van een big end lager zoek ik een nieuw blok voor mijn Varadero, het liefst inclusief cilinders.
mijn bagage heeft een naam

Offline Meloenie

Re: Blok Varadero SD01
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2018, 10:39 »
Is een ander blok om "waarschijnlijk" stuk zijn van je huidige blok niet wat voorbarig :)
Is er een diagnose gesteld?

Offline Thijs

Re: Blok Varadero SD01
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2018, 07:53 »
ja hij staat bij Motor Centrum Roosendaal en daar hebben ze de diagnose gesteld. ik zet er bij 'waarschijnlijk' omdat ze het niet zeker weten tot ze het blok uit elkaar halen om de lager te bekijken maar dat is nu juist het probleem/te duur. ik heb geprobeerd Ad Mies te vragen voor een second opinion maar die krijg ik niet te pakken. zo kom ik in deze situatie.
mijn bagage heeft een naam

Offline varaderohuibje

Re: Blok Varadero SD01
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2018, 08:37 »
Je zou "valmaarnero" een mailtje kunnen sturen (woont in Zeeland).  Die heeft vorig jaar mijn blok gekocht ter revisie.

Misschien heeft ie wat liggen voor je.
andere suggestie is je verlies nemen, verkopen en op zoek naar andere sd01.
reparatie zal qua kosten in garage misschien in de buurt komen van aanschaf gelijkwaardige 2de hands

Offline xrvtuur

Re: Blok Varadero SD01
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2018, 16:06 »
Die lagerschalen zijn van Babbittmetaal, als dit kapot of versleten is dan zie je dit in je motorolie terug als kleine glinstertjes die op je olie drijven. Dus olie aftappen dan zie je het zo. Eigenlijk gaan deze lagerschalen alleen kapot als je zonder olie rijd of bjj zeer hoge kilometerstanden
Varadero SD02  2004