Auteur Topic: Achtervering defect in Marokko  (gelezen 880 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wtjaeckx

Achtervering defect in Marokko
« Gepost op: 20 oktober 2018, 18:26 »
Hallo iedereen.

Ik zit met mijn alpje (van '94) in Marokko (riff- gebergte) en mijn achtervering is defect. Geen idee wat er defect is, ken er niets van, maar ik hoorde een klop en achterkant rijdt veel harder nu. Is dat iets dat hier vlot gerepareerd kan worden of blijven ze er beter vanaf en laat ik mijn rug voor vering spelen? ;-)

Offline Floris

Re: Achtervering defect in Marokko
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2018, 12:27 »
Te weinig info om je te adviseren. Vanuit Nederland kunnen we niet vertellen of ze in Marokko iets kunnen repareren.

Een foto van de onderkant van de vering zou wellicht helpen. Kun je een plaatje uploaden? Misschien kunnen we dan iets voor je betekenen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline alain

Re: Achtervering defect in Marokko
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2018, 06:56 »
Een Marokkaanse mecanicien kan zeker wel nagaan wat het probleem is. Die mensen zijn vaak heel bedreven én gedreven om je te helpen.
Eens we weten wat er aan de hand is kan zo nodig van uit de club wellicht iets geregeld worden.

« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2018, 06:58 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline PimW

Re: Achtervering defect in Marokko
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2018, 08:46 »
Als hij harder rijdt klinkt het niet alsof er een sealtje geklapt is en je je olie bent verloren. Dat is wel een van de meeste voorkomende schades en te repareren.
Je rijd dan zonder demping dus elk hobbetje dijnt kms langs door.

Klinkt meer of de veer f iets anders gebroken is. NIET mee verder rijden tot je weet wat het is.

Gaat niet om comfort maar om je eigen veiligheid. Los van het feit dat goede vering fundamenteel is voor een goed contact tussen band en weg kan een gebroken onderdeel in je vering verder afbreken/scheuren of losschieten  met alle gevolgen van dien.
Lig je in een ravijn of klap je tegen een tegenligger ofzo.

Offline wtjaeckx

Re: Achtervering defect in Marokko
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2018, 10:33 »
Heb enkele andere motorrijders tegengekomen die er wel wat van kennen. Ze hebben even gekeken en zeiden dat er geen lek is. Zij vinden het ook nog goed genoeg om voort te rijden, incha'allah!
Ondertussen toch al veel ritjes gedaan en tvalt wel mee :-).
Heb ondertussen wel een ander probleempje gehad. Mijn alpje draaide maar op 1 cilinder en toerenteller viel uit. Gelukkig de cdi zelf niet defect, maar de connector die lostrilde, opgelost met een spanbandje 😉

#mod: probleem is geen probleem meer.. sluit topic
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2018, 18:31 door varaderohuibje »