Als ik heel eerlijk ben begrijp ik Vince zijn verhaal niet helemaal, maar dat kan ook aan mijn leesstijl liggen, natuurlijk.
In eerste instantie gaat het om de kettingspanners, daarna over hoe de distributie daarna weer op tijd te zetten en ineens moeten de kettingen en tandwielen mee over.
Honda heeft de verschillende onderdelen zodanig bij elkaar bedacht dat het allemaal werkt. In latere jaren zijn vaak -om welke reden dan ook- daarin wijzigingen aangebracht. Van morse (plaatjes-)kettingen is bekend dat ze probleemlozer zijn dan rollenkettingen. Als Honda die dan vervangt in een later type, is het goed mogelijk dat bijvoorbeeld de tandwielen en de kettingspanners verplicht mee veranderen.
Ik heb wel eens van 3 verschillende typen XR600-onderdelen een nog steeds goed werkend blok getoverd. Maar als je dan besluit af te wijken van wat de fabrikant in een specifiek geval voorschrijft, moet je ook wel goed je huiswerk gaan doen. Met een vraag op een forum kom je er dan niet, omdat we allemaal niet de wijsheid in pacht hebben.
Maar, alles komt goed. Zoals altijd.
Brom