Sommige garages zijn duur. Anderen zijn veel geld. Je zult toch niet pas nu tot de conclusie komen dat een rondrit van 5/6 maanden sowieso een flinke knauw gaat kosten en dat je motor daar wel klaar voor moet zijn?
Als je op deze advertentie reageert hier op het forum:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=17192.0kom je een heel eind denk ik. Je mag dan misschien nu niet handig zijn, maar het is wel slim dat snel te worden als je een oudere motor wilt (blijven) rijden
.
Anyway:
- achterrem kun je reviseren (kwestie van vloeistof eraf (pas op: corrosief) en uit elkaar halen)
- demper wisselen is een kwestie van een nieuwe ophangen en de klemmen vastdraaien
- valbeugel... is er iets mis mee? Of moet er gewoon een setje op? 30 minuten werk met twee goeie sleutels
- kettingset wisselen is net iets meer werk dan alleen het achterwiel verwijderen voor een bandenwissel... iets wat je sowieso moet gaan leren als je zo ver op reis wil
.
Van de remklauw zeg ik dat dit in een (sleutel)garage (laten) doen slim is, als de klauw vast zit heb je soms geweld nodig en die vloeistof kan iets slopen als je het niet goed opvangt, plus ontluchten moet goed gebeuren (totaal niet moeilijk, maar wel nauwkeurig werkje). De rest is relatief eenvoudig en ook voor een garage niet veel werk.