Auteur Topic: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650  (gelezen 951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline F.Bruins

Volgend jaar maart vertrek ik voor een lange reis (5 tot 6 maanden, naar verwachting 30.000 km) zowel on- als offroad. Dat betekent dat mijn TA fors aangepakt en geprepareerd moet worden. Ben zelf niet zo handig. Garages zijn duur.
De fiets (2007, 55.00 km)moet helemaal nagelopen worden en zelf ben ik al tot de conclusie gekomen dat minimaal het volgende aangepakt moet worden: nieuwe achterrem, demper vervangen, valbeugel carrosserie (tank), nieuwe kettingset en zo kan ik nog wel even doorgaan. Al met al een flinke klus. Ik ben op zoek naar een ervaren sleutelaar (met eigen ruimte) in of niet te ver van Leiden voor wie de Transalp een open boek is en die mij wil helpen. Tegen betaling natuurlijk.
Wie voelt daarvoor of kent iemand die ik voor een dergelijke klus zou kunnen benaderen.
Bedankt alvast!
Frits,
Leiden,

Offline ddw

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2018, 20:10 »
Ik zou beginnen met een totale controle door een van onze clubdelers, dan krijg je een duidelijk beeld van wat er moet gebeuren en wat je eventueel zelf kan doen.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Trigger

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2018, 20:46 »
Sommige garages zijn duur. Anderen zijn veel geld. Je zult toch niet pas nu tot de conclusie komen dat een rondrit van 5/6 maanden sowieso een flinke knauw gaat kosten en dat je motor daar wel klaar voor moet zijn?

Als je op deze advertentie reageert hier op het forum:

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=17192.0

kom je een heel eind denk ik. Je mag dan misschien nu niet handig zijn, maar het is wel slim dat snel te worden als je een oudere motor wilt (blijven) rijden ;).

Anyway:

- achterrem kun je reviseren (kwestie van vloeistof eraf (pas op: corrosief) en uit elkaar halen)
- demper wisselen is een kwestie van een nieuwe ophangen en de klemmen vastdraaien
- valbeugel... is er iets mis mee? Of moet er gewoon een setje op? 30 minuten werk met twee goeie sleutels
- kettingset wisselen is net iets meer werk dan alleen het achterwiel verwijderen voor een bandenwissel... iets wat je sowieso moet gaan leren als je zo ver op reis wil :).

Van de remklauw zeg ik dat dit in een (sleutel)garage (laten) doen slim is, als de klauw vast zit heb je soms geweld nodig en die vloeistof kan iets slopen als je het niet goed opvangt, plus ontluchten moet goed gebeuren (totaal niet moeilijk, maar wel nauwkeurig werkje). De rest is relatief eenvoudig en ook voor een garage niet veel werk.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2018, 14:12 door Trigger »
Transalp XL600V

Offline F.Bruins

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2018, 13:50 »
Dank voor de reacties. Bedoel je met clubdeler (dealer?) iemand als Rob in Alphen aan de Rijn die ook de jaarlijkse keuringen doet?
Van het filmpje op YouTube wordt ik niet veel wijzer: promo voor een Kawasaki.

Offline Grubeater

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2018, 13:58 »
Ik zou ervan uit gaan dat er inderdaad clubdealers wordt bedoelt, en dan kun je inderdaad bij Rob, Ad of Hans terecht.
Verder denk ik dat Trigger het verkeerde linkje heeft geplakt en eigenlijk iets anders bedoelt.
Typen en linkjes plakken gaat niet altijd goed. ;)
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Trigger

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2018, 14:10 »
Errrr my bad. Ik snap niet hoe dat is gebeurd, want ik had de advertentie in kwestie open toen ik typte, maar hier nogmaals:

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=17192.0

gratis werkplaatshandboek. Kom je een heel eind mee.

En inderdaad Rob, Ad of Hans. Hele goeie gasten die alles van jouw Alp afweten en veel onderdelen gewoon hebben liggen of snel in huis kunnen hebben.
Transalp XL600V

Offline Floris

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2018, 17:16 »
Motorbandenzaak in Alphen a/d Rijn is 10 km van Leiden.
Je kun Rob mailen (info@motorbandenzaak.nl) of contacten via het forum (robgoesdakar).

Veel succes en een mooie reis gewenst
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline F.Bruins

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:28 »
Wederom dank voor jullie reacties!

Offline Brombeer

Re: ervaren sleutelhulp gezocht bij rijklaar maken Transalp XL 650
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2018, 11:44 »

Bijkomend voordeel van kiezen voor één van de drie clubdealers is dat je -als je de tijd ervoor vrij kan maken- mee kan kijken en zelf mee kan sleutelen aan je eigen motorfiets en zodoende waardevolle ervaring en andere weetjes op kan pikken van ze.

Zij doen het ook niet gratis voor je, maar zeker niet voor normale werkplaats prijzen  ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin