Techniek > Techniek Algemeen

Pasvorm en afwerking Boano kuipen - iemand ervaring..?

(1/17) > >>

Brombeer:

Als ik in de zoek-functie op 'Boano' zoek, komt er veel naar voren maar niet het antwoord wat ik zoek eigenlijk.


Mijn 22 jaar oude kuip valt nu echt van ellende uit elkaar. Ik wil hem vervangen, maar niet door het originele spul. Dat is dan op den duur toch alleen maar meer van dezelfde ellende.

Ik zit wat te grasduinen tussen verschillende aftermarket fabrikanten. Ze leveren kuipwerk in zowel polyester als carbon, waarbij op hun foto's (b)lijkt dat ze allemaal worden geleverd in gel-coat (gelcoat is de gladde, op lak lijkende laag die je ziet op de romp van o.a. zeilboten. Het wordt vooraf in de mal gespoten en dient doorgaans als afwerklaag, maar kan ook achteraf gespoten worden).


In het topic van Mama Africa beschrijft hij zelf de kuip van Perfect Fairings en dat hij daar veel extra werk aan heeft gehad, met name ook aan het oppervlak.

Boano heeft ook zo'n frontkuip uit één stuk van carbon in gelcoat, voor 300 euro op de deurmat. Ik vind dat dan ergens niet teveel geld als je kijkt wat origineel kuipwerk zelfs 2e-hands nog moet kosten.

In een ander topic op het forum kraakt iemand anders deze juist weer af: want, dunne carbonlaag gecombineerd met 'veel plamuur'.

Ik begrijp dat je altijd werk zult hebben aan afwerken van de randen en boren van bevestigingsgaten en schuurwerk alvorens te spuiten. Maar ik hoop eigenlijk een beetje aan te mogen nemen dat een product, geleverd in gelcoat, wat betreft het oppervlak gewoon strak is en enkel licht schuurwerk oplevert.


Dus, wie van jullie hier heeft misschien echt ervaring met Boano-kuipen? Is het rommel of is het best redelijk tot misschien wel uitstekend?


Brom


Floris:
Geen ervaring maar wat jij schrijft herken ik wel van andere fora: Boano is iets betere kwaliteit dan Perfect Fairings.

Passend maken en netjes afwerken zal altijd moeten gebeuren, maar dat is jou wel toevertrouwd. Leuke winterklus!

Brombeer:

Woeiiiii  :)


xrvtuur:
Aan de andere kant is je originele kuip wel 22 jaar mee gegaan, als je een  goede gebruikte vind en die gaat dan laten we voorzichtig doen nog eens 15 jaar mee, dan ben jij met pensioen is benzine een verboden middel .

Brombeer:

Helemaal waar.

Maar ik redeneerde dat een gebruikte volledige set ook niet gratis zal zijn en ten minste ook al op leeftijd zal zijn. Dat spul verouderd gewoon met de tijd. Al kwam het nieuw uit de winkel, het is gewoon breekbaar spul.

Alle webverhalen tot nu toe ten spijt, de bestelling ging vlot, die knul Paolo is een supernette kerel. Beloofde levering rond de 20 dagen, is 30 geworden. Niet de 'maanden' die je wel eens hoort.


Ik ben es benieuwd hoe dat eruit ziet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View