Techniek > Honda Africa Twin

Slecht starten

(1/2) > >>

Mottart:
Mijn Africa Twin start slecht als hij een weekje stil staat.

Als ik er dagelijks mee rijd geen probleem.

Als hij enkele dagen of week stil heeft gestaan moet hij toch wel een keer of tien overgaan eer er wat leven komt.

Hij heeft id zomer groot onderhoud gehad waar bougies etc vervangen zijn.

Zou het iets met carbu' s kunnen zijn? Of fuel pomp?...

Timy:
Zo te zien heb je een RD07. Is een bekend 'euvel'. De benzine verdampt uit de carb weg bij stilstand. Google er maar Op c.q. zoek op het forum. Er is een aanpassing mogelijk, zit op mn telefoon en dat zoekt niet zo makkelijk  ;D

Wat ik altijd doe is even kort starten met gas erop. Dan 1min wachten en dan start ie direct. Heeft hij de tijd gehad om de benzine door te pompen.
Vooralsnog niets om je zorgen over te maken als ik het zo lees.

Mottart:
Ok bedankt voor de link en tip!!

Ik heb die facet fuelpump nog liggen. Als ik het zo lees zou die ook soelaas kunnen bieden.

Alleszins niks ergs maar als ik druk wil ik geen minuut wachte  :D ga dus wel probere  op te lossen. Ik rijd er voorlopig niet offroad mee dus als dat het geval is valt het te verhelpen precies.

Ik heb hem nog niet zo lang en heb og wel een vraag. Stinkt die van jullie ook zo naar naft??

Normaal voor zo een oude motor?

Verder beste moto die ik al gehad heb.

0

PimW:

--- Citaat van: Timy op 29 oktober 2018, 19:33 ---Zo te zien heb je een RD07. Is een bekend 'euvel'. De benzine verdampt uit de carb weg bij stilstand.
--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Mottart ---Ik heb hem nog niet zo lang en heb og wel een vraag. Stinkt die van jullie ook zo naar naft??
--- Einde van citaat ---

1+1=2  8) ;D

Denk dat je die aanpassing aan je carb beluchting moet uitvoeren.

Timy:
+1 voor Pim.
Is het beide opgelost.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View