Inmiddels heb ik wat km's gereden met de nieuwe set-up.
De motor loopt geweldig, maar de versnellingsbak hapert soms. Met name de vijfde versnelling kiezen gaat soms pas bij de 2e keer, en terugschakelen bij lage snelheid vraagt ook extra aandacht. Bekent probleem??
- Door de afslankkuur is de AT veel speelser. Op het achterwiel is in de eerste versnelling geen probleem meer en bij opschakelen
naar de 2e blijft het voorwiel dan ook mooi in de lucht. Niet nuttig, wel erg leuk.
- Doordat het zadel deels doorloopt over de tank gaat het insturen offroad een stuk makkelijker.
- Door de extra bodemvrijheid zijn obstakels makkelijker te nemen.
- Het stuur geeft minder trillingen door
- de stepjes geven meer trillingen door
- Het verbruik is behoorlijk gedaald. van 1-13 naar zo'n 1-17
De achterschokdemper is geleverd met een te harde veer voor deze motor. Ik verwacht dat de fabrikant het gewicht van een originele AT heeft aangehouden, wat niet past bij de huidige set-up. Het is een prachtig product met een geweldige afwerking en een groot stelbereik. Ik verwacht dan ook dat ik na het wisselen van de veer de perfecte set-up kan vinden in verschillende situaties.
In zal hier foto's plaatsen van komende ritten en avonturen en bijhouden wat ik aan onderhoud en/of werkzaamheden doe om de motor gaande te houden. nog eens 25 jaar misschien??