Techniek > Honda Africa Twin

Piepende voorremmen..

(1/9) > >>

TWIN_HILL:
Ik heb hulp nodig....ik heb last van piepende remmen op mijjn AT (vergelijkbaar met een zware vrachtwagen :-\ ) bij hard remmen.
Daar de schijven niet zo goed meer waren (groeven) heb ik nieuwe schijven van Braking gemonteerd. Uiteraard ook de blokken vervangen door Ferodo.

nu ben ik het hele spul aan elkaar aan het laten wennen maar bij het huidige voorzichtig remmen piepen ze al ???
De klauwen zijn volledig gereviseerd en cups, o ringen, keerringen, busjes zijn vervangen. En alles is met remmenreiniger ontvet.
Verder heb ik kopervet tussen de raakpunten van de blokken en de klauwen gesmeert.

Wat mij wel opvalt met de nieuwe schijven is dat de blokken niet overal volledig op de nieuwe schijven drukken.Misschien is dit het fenomeen (zetten) wat moet gebeuren met inremmen.
Ook de remklauwen zijn niet gelijk in bewegingsgemak.
Ik bedoel dat 1 remklauw heel makkelijk beweegd en de andere soepel maar moeilijker. (beetje vergelijkbaar tussen glijden over vet in vergelijking tot olie)


Dat piepen is erg irritant en wil hier graag vanaf, alle tips zijn welkom.... :-[
 

Hotel 317:
Originele honda remblokken hebben anti-squeel plaatjes, je zou die er op kunnen proberen te doen.

Ikzelf denk echter dat je nog gewoon een honderdtal kilometer moet rijden met die nieuwe blokken. Toen ik nieuwe blokken had gemonteerd piepte ze ook, en dit is na verloop van tijd weggegaan. Ik weet hoe irritent het is, je motor staat bij elk stoplicht in de spotlight omdat hij krakemikkig klinkt. Zie het maar eventjes aan.

Erik:
De oorzaak van het piepen zit in dit geval helaas in de schijven..

Het probleem van het piepen wordt veroorzaakt door de constructie van de schijf. Het hart van deze schijven zijn zeg maar vier "spaken" dus de schijf is zijdelings wat minder stijf dan en originele schijf waardoor deze bij bepaalde omstandigheden hoogfrequent kan gaan "fibreren" wat dus het piepen veroorzaakt.


Eigenlijk kan je hier weinig tegen doen behalve de bekende trucs die uiteindelijk weinig uithalen (copaslib achter de blokken, anti-piepplaatjes, MP3 speler  ;D) . Enige echte remedie is andere (originele..) schijven kopen maar op dat antwoord zat je waarschijnlijk niet te wachten  :-\

Maar verder is er niets mis met de schijven van Braking , ze roesten wel iets sneller dan originele en bijten in  combinatie met originele blokken iets minder hard maar de uiteindelijk vertraging doet niet onder voor origineel.

Én ze zijn +/- 90,- per set goedkoper dan origineel, in ruil daarvoor piepen ze af en toe naar je  ;)


hcm:
Wat Erik zegt klopt, zelf heb ik ook piepende voorremmen.Soms is dat idd erg irritant, maar het remmen doet zeker niet onder voor origineel. Dus maar heel veeel remmen dan kun je de nieuwe schijven weer van Honda bestellen.

De Alpinist:
Hi,

In een ver en duister verleden, vijlden we altijd schuine kanten aan de voorkant van de remblokken. Dat werkte toen wel. Geen idee of het met de motah ook zo werkt, maar het is te proberen.

Gr,
Ronald

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View