Ik zal het je (hullie) anders proberen uit te leggen.
Zowel de oude 750's als de nieuwe 1000's hebben dubbele koplampen.
Er zijn 750's met een apart armatuur voor gecombineerd dimlicht/grootlicht en daarnaast één voor groot licht. In NL deed men daar niet moeilijk over, maar in Duitsland wilde men beide lampen tegelijkertijd zien. Dus daar monteerde men 2 gelijke dim/grootlicht armaturen op. De 1000 is voor Europa 'normaal' ingericht, namelijk het ene armatuur voor dim- en grootlicht en het andere armatuur voor alleen grootlicht.
Bij een ouwerwets armatuur met bijvoorbeeld een H4 lamp, zoals je ze op de 750's ziet, is, ongeacht het doeleinde (apart dim- en grootlicht armatuur, dan wel dubbel gemixt), de reflector glad. In die armaturen wordt
lichtrichting bepaald door het parapluutje in het lampje (dim) of de andere spiraal (groot). Dit bepaalt
welk deel van de reflector beschenen wordt. Het lichtbeeld, ofwel
de vorm van de lichtbundel voor de gekozen lichtstand wordt bepaald door de daartoe aangebrachte welvingen in het glas. Die welvingen fungeren duidelijk als lens om de lichtbundel te sturen en mede een
die zekere vorm te geven. Dergelijke welvingen in het armatuurglas zie je op de 750's.
Bij een 1000 zijn de glazen glad. Ze laten daarmee onverkort lichtstralen in elke richting door. Om de bundel
richting te geven hebben ze de led's fuck knows where geplaatst. Een slimme truuk om het zelfde effect als de dubbel gespiraalde H4 lamp na te bootsen. Dim- en grootlicht led's zijn in elk geval verschillend geplaatst. En om de gekozen lichtbundel (dim- dan wel grootlicht)
vorm te geven, hebben ze dit keer gekozen om niet het lampglas, maar de reflector de benodigde welvingen te geven. Different means to an end. Een variatie op een oplossing die al bestond. Maar, het licht resultaat is voor zowel de 750 als de 1000 hetzelfde. Omdat de regelgeving dat simpelweg nog altijd voorschrijft. Hoe je het ook oplost.
Als ik kijk naar de unit van een Europese 1000, dan zie ik een gewelfde reflector rechts (dit is dimlicht op deze modellen), en een andersvormige reflector links (dit is grootlicht op deze modellen). Je kunt wel 2 koplampen hebben willen en kunnen branden, maar zowel de
richting als de
vorm die de grootlicht reflector aan die bundel geeft is daar niet geschikt voor.
Een enkel dim-lampige 750-rijder die 'doubble-dim' wil gaan, moet het aparte grootlicht armatuur vervangen voor een gecombineerd dim/groot- exemplaar. Sinds we vaststelden dat, ondanks moderne slimmigheden, het qua eindresultaat per saldo tussen oud en nieuw niet uit maakt, zou je net als in geval van wanna-be dubble-dim 750-rijder, de linker reflector -en wat led's (?)- moeten vervangen door een identieke dim-/grootlicht unit (of eigenlijk, de reflector) zoals die ook rechts zit.
Sinds de unit die jij bezit af-fabriek onveranderbaar is, kun je hooguit zoeken naar een unit die op andere modellen voorkomt en voldoet aan jouw verlangen. Vooralsnog, wat hullie willen KAN niet. Niet als je jezelf serieus neemt.
Wat begrijp jij hier niet aan..?