Auteur Topic: vacuüm benzinepomp op TA 600  (gelezen 815 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vetjan

vacuüm benzinepomp op TA 600
« Gepost op: 18 november 2018, 23:03 »
Ik wil een Mik vacuüm benzinepomp op mijn Alp zetten i.v.m. grotere (04) tank.
Mijn vraag is welke ik moet nemen hiervoor. Welke opbrengst per uur of modelnummer.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alweer dank voor jullie antwoorden!
                                                        Dirkjan  AKA   Vetjan.

Offline Brombeer

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2018, 00:01 »

Voor een 750 met originele brandstofpomp rekent Haynes een opbrengst van ongeveer een liter per minuut. Maar, da's veel hoor!


Als je 160km/u rijdt, leg je 2,6 km per minuut af. Zelfs als je verbruik daalt tot 1:10, duurt het plm. 4 minuten om die liter te verbranden. Dus je verbruik ligt dan rond 250cc/minuut, tegen de liter opbrengst die honda voorschrijft.

Ik rij al 12 jaar met één of andere Mikuni rond, van één of andere Japanse chopper. Ik weet het werkelijk waar niet! Ik heb er ruim een ton mee gereden, half de wereld door.


Dus ja, doe maar gewoon ééntje..  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2018, 08:43 »
Ik heb een Taiyogiken, kwam van een kawasaki chopper maar word ook gebruikt op polaris en XTZ.

Offline The Headless Horseman

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2018, 11:49 »
Hier ook een Mikuni (icm een 04 tank) maar geen idee welk type  :-\ Als ik ‘t niet vergeet zal ik even kijken voor je!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2018, 13:02 »

Die pompen worden op motoren en quads gebruikt, dus die opbrengst is ruim voldoende.


Waar je beter op kunt letten is de diameter van de slang-aansluiting. Probeer die gelijk te krijgen met wat standaard al aanwezig is. Minder belangrijk, kijk of je een beetje makkelijk uit de voeten kunt met de ophangpunten als je zelf een bevestigingsbracket moet maken.

Ik heb de mijne aangesloten op het vacuumpunt voor het synchroniseren van een cilinder. Dat geeft een work-around als ik eens wil synchroniseren. Mogelijk gebruik je in jouw geval gewoon het vacuumpunt voor de originele Alp benzinekraan? Headless..?  ::)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline robgoesdakar

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2018, 14:23 »
Ik heb de mijne aangesloten op het vacuumpunt voor het synchroniseren van een cilinder. Dat geeft een work-around als ik eens wil synchroniseren. Mogelijk gebruik je in jouw geval gewoon het vacuumpunt voor de originele Alp benzinekraan? Headless..?  ::)
De vacuumslang van de tank voor de alp haalt zijn vacuum ook gewoon van het synchro gat in de cilinder.

En kwa workaround voor de benzine toevoer bij het synchroniseren... de tank moet er dan toch vanaf, dus heb je de pomp niet nodig. Ik hang meestal een nood tankje ergens boven de carbs (meestal aan het stuur) zodat de zwaartekracht zijn werk kan doen om de brandstof in de carbs te krijgen.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline PimW

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2018, 17:34 »
Die pomp van mij past redelijk mooi boven je voortandwiel mbv een simpel beugeltje.
Ik heb er een 3-weg klep op zitten, die de toevoer regelt tussen normaal-uit-reserve. De kranen zijn vervangen met banjo bouten en ringogen aan de leidingen.

Dat kwam mij wat beter uit en staat me toe een drie-weg klep te gebruiken. Ik heb die niveau sensoren er niet in dus een adapter gedraaid om ook een banjo op één sensorpunt te schroeven.

Dan tap ik daar normaal brandstof uit, reserve is dan de originele onderste twee punten aan de tank. Met die drie-weg klep kies je daartussen.


Offline Brombeer

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2018, 17:44 »

Hamart heeft een nieuwe, incl. btw/ex verzenden. Best betaalbaar, wel.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: vacuüm benzinepomp op TA 600
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2018, 18:13 »
Exact zo 1-tje als in de link van Brom heb ik ook  :)

Bij mij wél de originele benzinekranen in gebruik. De sensoren echter (nog) niet. Het plan is wel om ze ooit werkend te krijgen. Op dit moment dus géén reservestand, maar die is evt redelijk eenvoudig te creëren, door 1 van de benzinekranen dicht te zetten. Dan hou je de voorraad in die betreffende wang (2-3ltr gok ik?) als reserve  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS