Techniek > Techniek Algemeen

Motorfiets trailer bouwen

(1/13) > >>

honda2x:
Oké  ik ga toch maar beginnen met de motor trailer   ;) dus  de oude slopen  en de overtollig materialen te verwijderen .

Om hem tijdelijk te stallen  voor het hergebruik  en hem te gebruiken voor een tijdelijk periode
voor dat ik aan de andere zou beginnen zou eerst mijn  ( garage vloer opknappen )

 Maar daar moest ik te veel aan verhapstukken  zoals  mistlamp en kenteken verlichting aan brengen en noch wat de andere zaken  om hem voor de wet goed te krijgen . C:-)

Dat vond ik toch te veel werk dus dan maar meteen beginnen , ben ondertussen ook op zoek geweest naar ander aan hangers je weet het nooit of er iets bruikbaar tussen zit maar of het was veel te ver of te rot of complete restauratie  daar komt bij toch wel stevig aan de prijs  waren of weer net te smal  of te kort En hoe is dan de staat van de as ? .

Dus op zoek naar ideeën www af gestruind   en de nodig plaatjes  opgeslagen  en verschillend constructie passeren natuurlijk de  revue   leuk  niet verschrikkelijk moeilijk te maken kost wat meer ijzer maar hou het toch maar simpel  om bij de keuring geen gezeur te krijgen  de verstelbare neer bare  plateau verijst

een korte  as tappen voor de wielen die  wat ik kon vinden maar   konden maar 350 kilo  hebben das effen te weinig
voor een  de zak bare constructie .

Dan toch maar zelf maken  onder tussen  is een splinter nieuwe as  van 750 kilo  en het neus wiel  met klem en de koppeling besteld  en dat moet genoeg zijn voor 2 motoren .

Kon ook nog een as bestellen van 1000 kilo die kost maar 40 euro meer  maar dan zit je weer met
een andere en zwaardere  keuring met oploop rem en een  kenteken .

Dus keep het simpel dacht ik .

honda2x:
Het wachten op de spullen dan inmeten voor het staal te kopen .

James Bond:
Dus de vouwwagen bouw je om tot motoraanhanger begrijp ik. De disselstang vanaf de aanhanger tot de auto is enkel zie ik. Ga je nog 2 stalen balken toevoegen die in V - vorm naar de aanhanger gaan? (Ik weet t ff niet anders te omschrijven...). Lijkt mij stabieler op de een of andere manier.

Waffie:
Voor als het nog wat uit maakt

die van mij wil ik graag verkopen want ik wil iets groter

 vraag prijs 500 euri (staal verzinkt met torsieas en een nieuwe vloer met 3 goten en 1 oprijplaat

kan je wel een foto mailen

honda2x:
James bond

Nee dus deze word niet omgebouwd   van deze daar haal ik de stabilisator stangen draaipoten af die worden gebruikt en ?? misschien de wielen

deze zijn 10 inc heb zelf nog 14 inch polo velgen liggen steek 100 kijken wat het beste uitkomt dat moet nog worden bekeken  ;D

en de rest gaat weer in de verkoop !

Waffie

Heb hem al voor bij zien komen mooie car maar is een echte motor trailer .
dat is niet wat ik zoek .

Deze van mij word een soort van bak wagen met de mogelijkheid om alles
te vervoeren van motor fietsen tot verhuizingen en  camping trailer en  afvoer van puin en me open haard hout ophalen .

 poging tot een alles kunner  alleen ietsje breder  tot ongeveer 210 cm  afhankelijk van de wielen  et waarde velg
 en bak lengte ongeveer 250 ---  totale lengte zal ongeveer  3.60
 en een hoogte van  maximaal van  80 cm  omdat die op de zijkant in de steeg moet  en die is 93 cm  een klein beetje zoals op deze foto  effe als voor beeld

  En krijg net door het spul word vandaag afgeleverd  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View