Auteur Topic: motorblok verschillen  (gelezen 957 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lauda

motorblok verschillen
« Gepost op: 08 december 2018, 19:26 »
je kent het wel je hebt wat tijd over zit achter je pc/laptop het internet af te struinen naar motor gerelateerde zaken. Ik kwam  weer zoveelste artikel tegen, over milieu nieuwe normen en nieuwe regels gebied restricties enzo en dan ga je nadenken. ik vroeg me af is het mogelijk om als je dan toch wat groener wilt zijn of om andere logische redenen je motor om te bouwen naar injectie en jah dat kan is niet erg makkelijk zeker niet voor 2 cilinders als ik het internet moet geloven. Maar toen had ik een ingeving de ta  xl700v is al injectie uitgevoerd hoe ver denken of weten jullie lijken deze blokken at750 ta650 enzo op mekaar zou je deze eenvoudig kunnen swappen of zou het zelfs mogelijk zijn om alleen nodigen onderdelen over te zetten mits je de cc aanpas natuurlijk

ben benieuwd naar jullie reacties 

Offline Waffie

Re: motorblok verschillen
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2018, 00:54 »
 Deze raakt me,

Alles is aan te passen, maar weegt deze aanpassing op tegen het resultaat,
bedenk wel dat ook de XL 700 V niet verder komt dan een euro III en er zijn nu al steden waar deze geweerd worden.
Nu wordt de motorfiets nog niet in milieu zones genoemd maar voor hoelang?
Een ander punt is dat de aanpassing afbreuk doet aan de homologatie en is je aangepast voertuig feitelijk niet meer toegelaten


Aangaande je vraag omtrend de vervuiling
Momenteel ligt het speerpunt erg op Co 2 reductie maar is dat ook terecht.
we hebben immers ook nog zwavel en de stikstof alsmede de roetdeeltjes( veroorzaakt de verzuring van onze leefomgeving)
Terwijl de Co2  zorgt voor de opwarming. zorgen de andere voor luchtkwaliteit.
Je kunt ook wat extra bomen planten.. (dan doe je er ook wat aan) of juist minder vaak kiezen voor de motorfiets en de fiets nemen.

Het is gewoon een feit dat een verbrandingsmotor  de slechtste keuze is  aan aandrijving voor een motor of auto  omdat het rendement verschrikkelijk laag is (max 27 %)
En ondanks dat  we bijna in 2019  zitten zijn veel van die zogenaamde technieken lang geleden ook al gepasseerd zijn.
(in 1920 reden in Amsterdam al elektrische taxi's)
De techniek kan alles op lossen maar dat is geen garantie dat we die technieken ook willen.
groener rijden is feitelijk eerder een vraag of we bereid zijn om uiteindelijk meer te willen betalen voor onze mobiliteit en de enige manier om dat te krijgen is door de industrie  te dwingen (door de overheid) dat dit gaat gebeuren
vandaag de dag zijn er steeds meer elektrische voertuigen omdat de boete die de fabrikanten opgelegd (te hoge uitstoot) krijgen hoger uitvalt dan wanneer de fabrikant deze elektrische voertuigen met verlies verkoopt.
en autonome voertuigen?

bewezen in de jaren 80 en toch  is het er nog steeds niet.
Omdat het niet gaat werken
zie de foto... wat heb je zo aan een autonoom rijdende auto
 om echt iets te  bereiken moeten we bereid zijn om onze behoefte aan mobiliteit anders te gaan invullen waarbij we het gebruik van fossiele brandstoffen gaan afbouwen.






« Laatst bewerkt op: 11 december 2018, 21:53 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline PimW

Re: motorblok verschillen
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2018, 09:19 »
Wat Ad dus eigenlijk zegt, sla de injectoren over en ga op zoektocht naar een goede accu en electro motor :-)

Offline Brombeer

Re: motorblok verschillen
« Reactie #3 Gepost op: 09 december 2018, 11:20 »

(..) zie de foto... wat heb je zo aan een autonoom rijdende auto


Ooh aan een motor heb je daar ook niet zoveel.


Delhi is tegenwoordig schoongeveegd en min of meer geordend. Maar ik herinner me de rit door het India van 20 jaar geleden op mijn AT nog goed. Het zijn ervaringen in de uitersten van je emoties. Ik was over de Grand Trunk Road vanuit Islamabad komen rijden op een dag. Het was een levensgevaarlijke rit geweest met een tergende grenspassage, maar tegen schemering bereikte ik zonder kleerscheuren Delhi. Het gezicht zwart van roet en vuil in zweet. Rush-hour. 17 miljoen zielen op een heel klein oppervlak. Allemaal willen ze ergens heen. Lopend, fietsend, met de tuk-tuk of fietsriksja. Auto's, bussen, vrachtwagens, ossekarren paardekarren ezelwagens. Allemaal broederlijk in de zelfde chaos onderweg. Je staat gewoon een uur stil zonder te weten wat er nou aan de hand is. Elke centimeter wordt gebruikt, zowel op als naast de weg. Ik leunde simpel met een zijkoffer tegen de riksja naast me, voeten lui op de pedalen. Of tegen een taxi of vrachtwagen, wat er was. Ik herinner me, in een soort picture-frame, een eindje verderop voor me, in die zee van voertuigen en mensen, een olifant met een kerel op zijn nek. Olifanten staan daar gewoon op de weg, ook in de file. Dat beest stond achter een bus. En die bus schokt een halve meter vooruit, die olifant één stap erachteraan. Bus stopt abrupt weer, boenk - olifant achterop die bus.

Maar, het hele land was zo. Je kon je een hele dag door dat verschrikkelijke verkeer heen wurmen en tegen de avond had je maar 125 kilometer afgelegd, bekaf. Door de smog was het 24/7 mistig en zag je maar 400 meter ver. Je eigen schaduw was een half schaduw, terwijl er geen wolkje aan de lucht was. Maar het is ook stom volk. Bij een spoorovergang met de bomen dicht stonden beide partijen te wachten tot ze weer door mochten. Maar, volgepakt van het stof helemaal links, over de hele weg, tot in stof helemaal rechts. Treinen daar rijden maar 30 of soms 5, dus je kon altijd lang wachten tot dat ding es voorbij kwam. Stonden dan 1000 man te wachten. Vrachtwagens, riksja's, tuk-tuk's auto's de hele reut. Het kon geen kant op. Voetgangers en fietsers ontstrengelden zich uit die massa wachtenden en gingen onder die bomen door. Maar nergens is ruimte, alles staat vol. Paasen en meten. Als die trein dan eindelijk voorbij was gingen die bomen open en dan ging alles rijden. 4 meter. En dan stond dat hele spulletje muurvast. Midden het spoor. Met mij erbij. Hoofdschuddend, terwijl ik dit 20 jaar later neerschrijf.

Putdeksels zitten niet meer in de weg. Nemen ze mee, omsmelten. Verkeersborden worden gebruikt als billboards. Geen verkeerslicht wat werkt, want het wordt toch genegeerd. Straatverlichting altijd stuk. Lastdieren voorbij uitputting drijven tot ze er letterlijk dood bij neervallen. Laten ze gewoon daar en dan op straat liggen. Er zijn dan weer andere mensen die dat opruimen en daar dan weer van leven. Ik herinner me een verhaal met een vrachtwagen ergens. Liet me er niet voorbij. Het duurde heel lang. Inhalen in dat soort verkeer is vrij gevaarlijk, maar er achter sukkelen is hinderlijk. En in een flits van een seconde merkte ik nog net op tijd een dood paard wat tussen de achterwielen van die vrachtwagen door kwam. Ik kon dat stomme beest nog maar net ontwijken.

Er zijn mensen die wel eens door Istanbul hebben gereden en dan zeggen dat dat erg is. Dat vond ik toen ook. Maar dat is niet zo. Istanbul is hemels. Tegen de tijd dat je uit Pakistan wegrijdt ben je tot waanzin gedreven. Het kan niet erger, denk je dan. India.

Ik kon er niet aan wennen. Ook niet na maanden. Die niet-aflatende wisseling van emoties, met orkaankracht. Het dreef me tot waanzin. Uitgeput was ik toen ik er vertrok naar Azie. En zó blij dat ik die afgrijselijke hel achter me ging laten. In Thailand is alles georganiseerd. Remlichten doen het, ze respecteren verkeerslichten en er staan strepen op de weg. De lucht is er schoon en helder en het eten is veilig. Ze hadden er zelfs Mc Donalds. Mijn emoties werden er heerlijk met rust gelaten. Maar, na een paar maanden ging ik het missen.


De hel van India op een motor. Like crossing a warzone  :)


 

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Waffie

Re: motorblok verschillen
« Reactie #4 Gepost op: 09 december 2018, 13:10 »
nou brombeer.. jij kunt beter  die verhalen op papier zetten voor de transalper


ze zijn dan ook vereeuwigd

 8)


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline SylAlp

Re: motorblok verschillen
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2018, 13:19 »
Wat kun jij geweldig beeldend schrijven, Brombeer. Die putdeksels. Arm paard. Olifanten in de file, bakken emoties.
Ik heb je verhaal twee keer met plezier gelezen en zal m'n mond maar houden mijn mini hel in Duisburg (gezellig, woonwijken niet vermijden in de thuis gemaakte route naar Hallenberg, tramrails overal en de ene na de andere Umleitung). Om in Düsseldorf weer zo'n drama mee te mogen maken (ja, die stomme route). Daar had ik al bakken met emoties. Delhi....
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline Sandra

Re: motorblok verschillen
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2018, 18:47 »
Als je ècht begaan bent met het milieu, zou stoppen met motorrijden het beste zijn.....
Afgezien van woon/werk kilometers, worden de meeste motorkilometers  hobbymatig gemaakt, zoals bij mij.
Wel jammer dat het groen 'moeten' doen'  ons nederlanders zo door de strot gedrukt wordt. We moeten van het gas af, minder vlees etc. om moe van te worden. Zolang ik in huis niet onnodig de lampen laat branden, de was natuurlijk laat drogen en de boodschappen op de fiets doe vind ik 't best en laat me door die hysterie  niet gek maken.
Straks in het voorjaar lekker weer genieten van het motorrijden!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Lauda

Re: motorblok verschillen
« Reactie #7 Gepost op: 13 december 2018, 21:47 »
vind leuk om de reacties te lezen het verhaal van brombeer is erg mooi om te lezen .
ook  ik ben eens dat er van alles door onze neus word geboord. het is niet dat ik  perse iets wil doen  voor het milieu het was zomaar een hersenspinsel en door dit soort ideeën te spuien krijg je toch altijd wel weer mooiste gesprekken en verhalen (brombeer)
maar buiten dat ben ik nog steeds nieuwsgierig naar de overeenkomsten van blokken en anderen verhalen zijn ook welkom

 

Offline James Bond

Re: motorblok verschillen
« Reactie #8 Gepost op: 14 december 2018, 07:47 »
Leuk topic. In 1900 was er een bijeenkomst tussen wereldsteden wat er moest gebeuren met paardenstront op de wegen in steden. De stront lag dat moment 30cm dik in de straten van New York.... Door technologie is dat probleem opgelost. (Nl de auto).
Zie het vergelijk met de dieselauto's. Wordt as we speak opgelost.
En hoe zuinig benzinemotoren rijden in vergelijk met vroeguuh?. Electrisch rijden wordt elk jaar meer dan verdubbeld. Exponentiële stijging. Net als duurzame energie: gestart in 1975 en in 2030 is bijna 100procent duurzame energie een feit. Mits juiste energiemix (windstille nacht...).

Vroeger was bijvoorbeeld autobezit belangrijk. Na de oorlog was er niets, armoede en werd bezit belangrijk. Nu bezit de jeugd minder auto's  dan mijn generatie. (Geb. in jaren zestig...)


Geldt ook voor motorfietsen. Electrisch duurt wat langer omdat de doelgroep veel kleiner is.

Maar uuuh wegens tekort aan xrv750 blokken de komende jaren:
Past er een TA 650 blok in?
Past er een TA 700 blok in (injectie en kat?).

En inderdaad straks weer lekker motorrijden !!
« Laatst bewerkt op: 14 december 2018, 07:50 door James Bond »
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline len_tour

Re: motorblok verschillen
« Reactie #9 Gepost op: 14 december 2018, 12:00 »
Veel mensen vergeten dat het produceren van iets nieuws ook vervuild. Een oude vervuilende motor of auto rijdend houden is misschien net zo eco als een nieuwe maken en de oude afvoeren... Helaas heeft alleen de locale economie daar wat aan dus wil men dat je je geld brengt naar een multinational ipv de plaatselijke  sloper/monteur/onderdelenhandelaar.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline PimW

Re: motorblok verschillen
« Reactie #10 Gepost op: 14 december 2018, 13:04 »
Daar heeft TNO dan weer een beetje over nagedacht:

https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden/mobiliteit-logistiek/roadmaps/mobility-logistics-digitalisation/duurzame-mobiliteit/de-transitie-naar-co2-neutrale-mobiliteit-in-2050/energie-en-milieu-aspecten-van-elektrische-personenvoertuigen/

Begint wel een complex vraagtsuk te worden maar als ik het goed begrijp toch beter om electrisch te rijden, maar wel een stuk minder dan je zou denken.

Veel valt en staat bij de herkomst van de energie, maar dat is ook allemaal in ontwikkeling dus een E-wagentje nu kan over tien jaar per km een stuk schoner worden.
« Laatst bewerkt op: 14 december 2018, 13:07 door PimW »

Offline Brombeer

Re: motorblok verschillen
« Reactie #11 Gepost op: 14 december 2018, 13:05 »
(..) Veel mensen vergeten dat het produceren van iets nieuws ook vervuild.

Dát. Dat het middel in veel gevallen erger kan zijn dan de kwaal. De CO2 footprint in het eindproduct omlaag brengen terwijl de uitstoot om daartoe te komen gelijk blijft of zelfs is toegenomen.

De CO2 opbrengst van een simpele hamburger is echt onvoorstelbaar hoog. Wat denk je van de CO2 opbrengst van een kind op de wereld zetten en 80 jaar laten meedraaien. Niet dat je dat niet meer moet doen natuurlijk, maar de wereldbevolking is in 40 jaar tijd verdubbeld naar 7 miljard. In mijn levensgeneratie! Die doen al die dingen die ik ook een leven lang wil en moet doen.

Ik denk dat je zoveel mensen over de loop van generaties nog wel andere gewoonten aan kan leren. Dat is het voordeel van kinderen, je bepaalt zelf wat ze leren en hoe ze zich gaan gedragen. Het is de vraag wanneer en hoe de inmiddels wereldwijde multinationals gedwongen kunnen worden het roer om te gooien. Dat geldt zeker ook voor overheden onderling op wereldnivo. Economisch belang houdt een steeds kleiner wordende planeet steeds onlosmakelijker in een wurggreep.

Het is een interessant probleem.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin