Auteur Topic: Keienvanger rd03 - waar is dat gat voor?  (gelezen 571 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bennekum

Keienvanger rd03 - waar is dat gat voor?
« Gepost op: 08 december 2018, 20:17 »
Allereerst moet ik toch even melden dat ik dit toch wel een fantastische club en een geweldig forum vind. Lekker veel techneuten bij elkaar en leer ik een hoop van alle bijdragen hier. Heb mijn RD03 al heel lang in bezit (ooit als nieuw-gebruikte fiets gekocht) en er heel lang maar weinig naar omgekeken. Een enkele keer een rit, deed het daarbij altijd zonder morren, maar inmiddels toch veel meer tijd ervoor (genomen) en mijn ‘liefde’ deze zomer herontdekt.
In mijn enthousiasme om alles nu ook weer piekfijn en origineel te krijgen (ik poets me helemaal suf) toch wat te ijverig geweest wellicht, want meende dat mijn keienvanger schade had en heb dit met een moker enigszins geprobeerd te ‘corrigeren’. Dat gat dus: lijkt op schade, maar dat is het dus niet. Ik klop mijn correctie wel weer terug, maar waarvoor dient dat donderse gat dan?
Wie kan mij helpen zodat ik weer rustig kan slapen? ;-)
Foto niet van mijn pan overigens, maar gejat van het web.
Groet,
Hans

Offline Brombeer

Re: Keienvanger rd03 - waar is dat gat voor?
« Reactie #1 Gepost op: 08 december 2018, 20:24 »

Kun je bij de olie aftap plug zonder die vangert eraf te halen. Dat omgevouwde aluminium zou de olie moeten geleiden in je bakkie, maar in praktijk wordt het een zooitje.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline bennekum

Re: Keienvanger rd03 - waar is dat gat voor?
« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2018, 20:32 »
Thanks. Ik kan weer slapen!