Auteur Topic: Kilometertellerhuis xl650v 2004  (gelezen 1027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marccoef

Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Gepost op: 13 december 2018, 20:23 »
Hallo allen,

Mijn kilometertellerhuis van mijn XL650V is defect. Ik zoek dus een werkende. Zonder speling in het mechanisme/blokkades.

Hoeft niet inclusief wormwiel. Deze is al in voorraad.

XL650V 2004

Offline Oldtimer

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2018, 20:41 »
Zal ff voor je kijken
Je bedield het opnemer huis toch neem ik aan
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline marccoef

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2018, 10:50 »
De term ken ik niet zo goed, maar het volgende onderdeel.
Het kunststof tandwieltje wat er in zit heb ik al.

Nummertje #15

 :D

Offline Oldtimer

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2018, 11:08 »
Klopt Marc. Is het huis. Maar wat mankeert er aan ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2018, 12:42 »

Snelheidsmeter opnemer? Speedo wielopnemer?


Nummertje 15 is het hele ding, inclusief shims en wit wieleke. De behuizing kun je niet apart kopen, wel de inwendige onderdeeltjes.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2018, 20:55 »
Bij mij is dat ding ook ooit vervangen maar volgens mij slaat dat nergens op. Dat plastic ding slijt als een malle en vangt de klappen op.
Of vragend zoals op die dat doet, wat is er mis ?
Dat wormwiel kan bij mij ook wat op en neer. Ik weet niet of het zo hoort maar alles werkt nog steeds ::)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline marccoef

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2018, 21:17 »
De behuizing kun je niet apart kopen, wel de inwendige onderdeeltjes.
In mijn bericht hierboven heb ik letterlijk een webshop met het originele onderdeel. Dus zeker te koop..

Klopt Marc. Is het huis. Maar wat mankeert er aan ???
de 'schroef' in het huis draad alleen nog 'de goede' kant op, maar niet de kant op wanneer ik met de motor achteruit loop.
Hierdoor gaat mijn wormwieltje kapot. Nu voor de zoveelste keer.

De 'schroef' heeft ook verticale speling. (hij beweegt een beetje van binnen naar buiten) Weet niet of dit hoort of niet, gewoon geconstateerd.

Offline marccoef

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #7 Gepost op: 20 december 2018, 21:18 »
Ik kan het onderdeel dus nieuw bestellen. 96euro exclusief btw.

Vandaar dat ik eerst een gebruikt & werkend onderdeel zoek om te kosten wat te drukken  ;D

Offline Oldtimer

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2018, 21:26 »
Oke. Ik heb er wel 1.
Stuur me ff pb
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2018, 21:32 »

In mijn bericht hierboven heb ik letterlijk een webshop met het originele onderdeel. Dus zeker te koop..

Dat klopt ook. Je begreep me verkeerd, denk ik.

Het witte wiel kun je apart bestellen. De 2 ringen kun je apart bestellen. De behuizing kun je natuurlijk ook bestellen, maar dat is dan de hele set, dus huis en wiel en ringen.


De lege behuizing, zeg maar, kun je niet los bestellen als je de rest al wel hebt, zoals jij.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline marccoef

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2018, 19:16 »
De lege behuizing, zeg maar, kun je niet los bestellen als je de rest al wel hebt, zoals jij.
Ah even verkeerd begrepen inderdaad! ik begrijp hem weer haha.

Oke. Ik heb er wel 1.
Stuur me ff pb
Ik stuur je morgen even een berichtje!  ;D

Offline Johnvl

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2018, 21:11 »
(bijna) Zelfde gezeur gehad. Nu al 2x onderdeel vervangen (zie foto).

Check ff goed of je km teller kabel soepel loopt. Die van mij zat zoveel vet in dat-ie mechanisch zwaarder is gaan lopen. Ik weet ook niet of dat vet uitdroogt of zo en is gaan aankoeken zoals bij een kettinghuis wel eens gebeurt. Ook in het huis zelf goed schoon maken. En kijken of er geen afgebroken stukjes pvc in het huis is achter gebleven. Met het verwijderde vet kon ik bijna een hele pot vullen. Heb er nu wat summier olie en summier ingevet. In het ergste geval moet ook de kabel naar km teller worden vervangen als die echt beschadigd is. Ook die binnen kabel(veer) ff w40 schoonmaken en summier wat invetten. Alles goed checken vóór montage alles weer goed gangbaar is en soepel loopt.

Binnenkort heb ik van die pvc overbrenging weer stuk of 6 op voorraad als backup  ;) 

Wat bedoel je met de spelling? Ik had ook dat in die borg ring/plaatje heen en weer kon bewegen. Kennelijk normaal spelling. Als je ding weer op je wiel hebt gemonteerd zonder de km kabel, en je draait het wiel terug, moet dat palletje dus ook iets naar binnen worden getrokken. Wiel naar voren moet die weer als een slak uit zijn huisje komen. Dan lijkt het mij dat het weer goed is.

Voorlopig werkt het bij mij weer.  :)
« Laatst bewerkt op: 22 december 2018, 21:14 door Johnvl »
JohnvL

Offline marccoef

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2018, 15:42 »
Wat bedoel je met de spelling? Ik had ook dat in die borg ring/plaatje heen en weer kon bewegen. Kennelijk normaal spelling. Als je ding weer op je wiel hebt gemonteerd zonder de km kabel, en je draait het wiel terug, moet dat palletje dus ook iets naar binnen worden getrokken. Wiel naar voren moet die weer als een slak uit zijn huisje komen. Dan lijkt het mij dat het weer goed is.

Dit is goede informatie inderdaad, was mij niet bekend dat het palletje aar je je kabel op schroeft) in het huis naar binnen wordt getrokken wanneer men achteruit loopt met de motor. Echter draait het mechanisme niet meer die kant op, het mechanisme blijft dan steken. En schoner dan nu ga ik hem echt niet krijgen.

Offline Danny E 3.0

  • 🤷‍♀️⚠️👣👀🤝🤷‍♀️
  • Actieve Forumgast
  • **
  • Berichten: 53
  • Barking 🐕🐕🐕 don't bite
    • BikeSwap.org - loan a motorcycle borrow a motorcycle

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #13 Gepost op: 24 december 2018, 17:57 »
Ik heb ook een vermogen aan die wieltjes uitgegeven...voor beide Alpen.. ben ermee gestopt.

En heb nu al jaren 'winst',
want sinds ik bewuster ben van mijn snelheid (relatief tov. andere weggebruikers) heb ik geen snelheidsbekeuring meer gehad.

Formeel moet je een snelheidsmeter hebben...
en azijnzeikers op een niet nader te noemen forum stellen zelfs dat een GPS niet voldoet

« Laatst bewerkt op: 24 december 2018, 17:59 door Danny E 3.0 »
Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org: 🏍️ Honda PC 800 'Ruby' - Colorado, USA 🏍️ Honda Deauville 'Dusty' - Australia 🚤 ONJ Spurt 25 sloep 'Kees' - Kagerplassen
📽️ Beste 'Allrood' video (tot nu toe) - Ollroot 2013 - Beste TCN video : NZH Rit 2011 - Eenmalige Ode Aan De Varadero

Offline marccoef

Re: Kilometertellerhuis xl650v 2004
« Reactie #14 Gepost op: 29 december 2018, 12:10 »
Rob gaat voor mij een nieuwe bestellen en monteren. Bedankt voor het reageren allemaal.  ;D