Auteur Topic: Throttle valve revision set  (gelezen 607 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Craver

Throttle valve revision set
« Gepost op: 25 december 2018, 10:46 »
Hallo,

Ik ben voor mijn xrv 750 opzoek naar een revisie setje voor de throttle valves (voor beide carbs). Het gaat vooral om de pakkingen. Ik kan ook nergens achterhalen in welke volgorde de ringen en soort van pakkingen gemonteerd moeten worden. In het werkplaatshandboek en op cmsnl wordt dit stuk van de carb helaas niet weergeven.

Weet iemand van jullie hoe dit in elkaar zit en waar ik eventueel nieuwe pakkingen kan kopen ? (ik heb namelijk valse lucht via de throttle valves)

Voor de honda transalp kan ik ze wel vinden:

https://www.cmsnl.com/honda-xl600r-1985-f-usa_model7699/link-set_16032mg3891/#.XCH8JVxKhPY

Offline Oldtimer

Re: Throttle valve revision set
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2018, 10:57 »
De link die je hebt gevonden is niet van een Transalp maar van een XL600R.

Maar ik begrijp niet helemaal hoe de gaskleppen kunnen lekken.
En trouwens, welke bedoel je precies.

Stuur maar even pm met je email, dan stuur ik je het wph
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Throttle valve revision set
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2018, 12:22 »

De throttle valve is de vlinderklep ofwel gasklep in de luchtinlaat van de carb. Hij zit gemonteerd op een asje die door het carb-huis heen steekt zodat je hem met de gaskabel kan bedienen. 

Wat je in de link ziet, is dat asje met gaskabel bevestiging en de spacer/lagerset voor montage in het carbhuis.


Je zult het maar nodig hebben..?  ::)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Craver

Re: Throttle valve revision set
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2018, 14:26 »
De link die je hebt gevonden is niet van een Transalp maar van een XL600R.

Maar ik begrijp niet helemaal hoe de gaskleppen kunnen lekken.
En trouwens, welke bedoel je precies.

Stuur maar even pm met je email, dan stuur ik je het wph

Ik heb het werkplaatshandboek van Haynes, maar daar staan de onderdelen ook niet in. De gaskleppen zitten vast op een asje die door de carb heen steekt, daartussen lekt het. Wil graag de pakkingen vervangen maar kan nog steeds niks vinden waar ik ze kan kopen.

Offline Craver

Re: Throttle valve revision set
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2018, 14:27 »
De throttle valve is de vlinderklep ofwel gasklep in de luchtinlaat van de carb. Hij zit gemonteerd op een asje die door het carb-huis heen steekt zodat je hem met de gaskabel kan bedienen. 

Wat je in de link ziet, is dat asje met gaskabel bevestiging en de spacer/lagerset voor montage in het carbhuis.


Je zult het maar nodig hebben..?  ::)

Weet jij waar ik pakkingen kan kopen ?

Offline PimW

Re: Throttle valve revision set
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2018, 14:50 »
Kijk even op de carburateur welk merk en type ze zijn (ik denk Mikuni of Keihin) en zoek via die weg eens verder.

Maar Honda voert ze niet en ook in de handleidingen staat neit hoe ze te demonteren. Best kans dat het niet leverbaar is als reserve, het komt ook niet vaak voor bij deze carburateurs.

Succes.

Offline Floris

Re: Throttle valve revision set
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2018, 16:54 »
Ik heb ook even meegezocht en volgens mij bestaat er voor deze carbs geen revisieset van de vlinderkleppen. En (net zo als Oldtimer) vraag ik me af hoe je hebt vastgesteld dat je te maken hebt met een luchtlek via de vlinderkleppen. Ik heb er iig nog nooit van gehoord.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window