Techniek > Honda Transalp

Schokbreker verhogen (prutsen in de vakantie)

(1/10) > >>

Jan Eppe:
Hoi allen,

Sinds ik besloten heb om met mijn olieboot door te rijden ben ik begonnen om de motor iets te verhogen. Dat vind ik mooier staan met de koffers, ik weet dat he qua vering op de manier waarop ik het doe niet uit maakt.


Ik heb namelijk het idee om de U-vormige bevestiging te verlening met 2 centimeter (het hart van schroefdraad 2 cm verleningen) 1:3 is de verhouding met de achteras las ik ergens..

Hieronder de afbeeldingen van de schokdemper en U-vormige bevestiging.


Ik had het idee om zelf een nieuw U-vormige bevestiging te maken en dat ging best goed en ik had de juiste lengte en ging draadtappen. Maar toen ging ik het draad van orgineel meten en tot mijn verbazing zijn dit geen gangbare maten. Weten jullie hoe dit op te lossen? Zelf het tap online kopen in de juiste maat (kon ik nog niet vinden)? Ik heb al gezocht naar aftermarktet U-vorminge bevestiging maar kom erachter dat deze nergens te leveren zijn. Ik zag ook iemand die had het zelf gemaakt, weten jullie daar meer van?

Hoor graag van jullie!







Jan Eppe:
foto

PimW:
Is het niet gewoon metrisch fijn draad? Kun je toch zo opmeten.
Even de schuifmaat langs de gangen houden.

Dacht dat de bout M10x1.25 was en die draadstang aan de demper zal dan wel M14 zijn.

Als je bij een industriele toeleverancier langsgaat, zullen die dat hebben liggen maar is aan de prijs. 20 euro voor een tapje ben je snel kwijt.

Alternatief is niet tappen maar een geschikte moer aan lassen.

Hoe ga je de voorkant omhoog halen?

Jan Eppe:
Heb het net inderdaad bekeken! Het is metrisch fijn draad.

Ik denk dat ik een U vorm ga maken met daarop een metrisch fijn draad moer gelast van M14/M15 (even checken welke ik precies moet hebben) of weet jullie zeker M14?


Hebben jullie ook een site waarop ik deze moeren kan bestellen?


De voorkant wil ik verhogen door poten van een XR600 erop te zetten;) Nog tips?

PimW:
Voor zo een moer zou ik even langsgaan bij een winkel/groothandel, online zul je meteen een doos moeten afnemen.
Je kunt Jeveka eens proberen, anders Fabory.

Ik neem vaak rvs moeren zodat ik niet die smerige zinklaag hoef weg te halen voor het lassen (verdampt zink is niet goed voor je) of blank staal.
Hangt af van het aanbod en toepassing.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View