Auteur Topic: Nieuw op het forum!  (gelezen 609 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline caroden

Nieuw op het forum!
« Gepost op: 29 december 2018, 08:52 »
Ik ben Dennis en nieuw op het forum. De reden is mijn interesse in de Transalp en Africa Twin.

Heb begin jaren '90 mijn motorrijbewijs gehaald en destijds vrij veel gereden. Nu al jaren niet meer. Maar sinds een paar weken begint het weer te kriebelen en dacht in eerste instantie gewoon eens een motor te huren. Maar toen stapte ik een motorzaak binnen...ik wil niet af en toe huren, ik wil er één hebben!

Dus op zoek naar een geschikte motor voor de hobby en misschien soms woon-werk. Ik zag regelmatig een BMW F650GS rijden en vond dat wel een leuk model (is dat vloeken in de kerk, hier op een Honda forum?). Maar de zit viel erg tegen (ik ben 2 meter lang). Mijn oog viel op de Transalp en even later op de Africa Twin. Ik werd op slag verliefd :-)

Ik zoek uiteraard een technisch goed exemplaar. Maar ook optisch moet ie er goed uitzien.

Offline ddw

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2018, 12:56 »
Ha Dennis,

Hier een bijna 2 meter lange Dennis met een africa twin (rd07a).

Maar ook deze was voor mij in eerste instantie te klein, na stuurverhogers, verlaagde stepjes en een verhoogd zadel werd het voor mij pas wat.

Helaas voor ons zijn de Honda's relatief laag. (Zadel tot voetsteun)
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline caroden

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2018, 23:41 »
Hej Dennis,

Weet je of er nog een verschil is met een RD04 en een RD07 qua afstand tussen zadel en voetsteun? Ik heb vandaag op een RD04 gezeten en ik zet best goed. Moet natuurlijk eerst een goede, lange testrit maken om te kijken of het echt zo goed zit :-)

Goed om te lezen dat de steps verlaagd kunnen worden en het zadel verhoogd!

Offline ddw

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2018, 08:27 »
Blijkbaar wel in de zithoogte, wist ik niet.

Weet niet hoe de stepjes staan t.o.v. het zadel, maar als hier al verschil in zit.

Houding is natuurlijk persoonlijk, maar ik zat in orginele setting met mijn knieën boven mijn heupen. Dat ging na 1,5 uur pijn doen in de knieën en heupen bij mij.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline caroden

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2018, 08:32 »
Blijkbaar wel in de zithoogte, wist ik niet.

Weet niet hoe de stepjes staan t.o.v. het zadel, maar als hier al verschil in zit.

Houding is natuurlijk persoonlijk, maar ik zat in orginele setting met mijn knieën boven mijn heupen. Dat ging na 1,5 uur pijn doen in de knieën en heupen bij mij.

Blijft inderdaad persoonlijk. Ik heb een collega die is net zo lang is als ik maar zijn verhoudingen zijn heel anders. Hij pas niet goed in auto's waar ik dan weer wel goed in zit. Ik moet dus minimaal 1,5 uur gaan proefrijden  :)

Bedankt voor de screenshot, die website kende ik nog niet.

Offline The Headless Horseman

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2018, 10:35 »
Ik vermoed dat je met je 2m op een RD04 last gaat krijgen met de uitsparingen van de tank  :-\ beter gezegd, daar ga je je knieën niet in krijgen lijkt me.
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline caroden

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2018, 10:41 »
OK...hmmm...Is dat op een RD07 beter?

Offline The Headless Horseman

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2018, 11:30 »
Je hebt er al een x op gezeten dacht ik te lezen?

Een RD03 en 04 hebben een tank met diepe ‘hoekige’ uitsparingen en als je wat langer bent moet je haast wel je knieën naast de tank plaatsen óf ver naar achter op het zadel gaan zitten. Ik ben 1,80m en voel al dat de voorkant van mijn knieën tegen de tank aan zitten. Op de lange termijn vind ik dat zelf niet zo prettig  :-\

Maar goed, V-Twin hier op het forum is ook al rond de 1,95m en heeft ook jaren met een 04 rondgereden. Het zal dus wel persoonlijk zijn.
Een 07 heeft ook uitsparingen, maar die zijn veel ‘vloeiender’.

Ik zou iig een flinke proefrit maken om eea zelf te ervaren  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline caroden

Re: Nieuw op het forum!
« Reactie #8 Gepost op: 30 december 2018, 13:56 »

Ik zou iig een flinke proefrit maken om eea zelf te ervaren  :)


Ja precies, dat moet ik zeker doen. Heb er inderdaad wel op gezeten maar dat is te kort om er echt iets over te zeggen.