Ach, beetje roest... Iedereen weet dat het kuipframe als eerste een beetje gaat roesten. Waar praten wij over, als je die fiets voor 3mille hebt? (Check uitgaande as !!!!!, Is veel belangrijker). Alternatief is 4 tot 5 mille voor een topexemplaar. (Ff iets bijlappen en je hebt een gloednieuwe Honda X series... ).
Die van Swinkels heeft veel (bijna teveel?) gereden en lijkt overgespoten. Daarop afdingen.
Realiseer je dat V-twins wel wat olie verbruiken. Die van mij uit 1996, gekocht met 30dkm, nu 65dkm verbruikt ca 1:3000.
Dus de helft van de km-s zelf netjes warmgereden en nooit door mij afgeragd.
Succes en hou ons op de hoogte !
Die bij Swinkels heeft volgens mij geen roest aan het kuipframe maar dat is inderdaad het minst erg. Uitgaande as moet ik controleren. Ik heb al de nodige vragen gesteld qua onderhoud en alle slijtagedelen zijn goed. De remschijven hebben een heel klein randje maar zijn nog goed genoeg.
De kuip en de 2 zijpanelen bij het achterwiel zijn inderdaad gespoten, wezen ze me keurig op. Heeft geen schade gehad maar is gespoten ivm kleine beschadigingen. Tank en overige delen zijn origineel qua lak.
Ik heb de fiets bij Swinkels bekeken en vond het een erg mooie, frisse motor. Goed gevoel erbij. Maar ik moet 'm een 2e keer nog eens heel goed gaan bekijken en natuurlijk rijden. En Swinkels staat goed aangeschreven. De prijs is nog wat onderhandelbaar, trouwens.
Olieverbruik hoort blijkbaar bij een Twin? Of is er iets aan te doen?
Ik zal niet veel gaan rijden, max. 4000 per jaar.