Techniek > Honda Transalp

Tank uitdeuken

(1/5) > >>

Sandor:
De winterdagen geven mooi de gelegenheid om weer eens wat in de garage te freubelen.
Vandaag begonnen om een tank van een transalp uit te deuken.
Er zijn van die uitdeuk setjes te krijgen op internet, maar zelf experimenteren met een glue gun, een spijker en een carrosseriering kom je een heel eind!
En het lukt best aardig!

V-Twin:
Magic fingers  :))

Timy:
Dat ziet er een stuk beter uit!

Hoe zit de spijker vast? En waarmee trek je dan de deur eruit zonder dat alles los schiet?
Leuk voor een how-to in de Transalper? ::)

Sandor:
Ik had eerst geprobeerd alleen de spijker vast te lijmen, maar dat hield niet. Vervolgens een carrosseriering over de spijker geschoven en die vast gelijmd. De lijm is een huis tuin en keuken lijmpistool.
Met een griptang en een klosje hout om als hefboom te gebruiken. Rustig beginnen te trekken.
Als je te hard trekt, trek je de spijker met ring uit de lijm. De lijm is makkelijk te verwijderen door met een fohn even te verwarmen. Restjes met wd40 en remreiniger er af gepoetst.
Dit proces veel herhalen op verschillende plekken.
Aangezien er wat "scherperen" randjes aan de deuk zaten, krijgt ik het nog 100% er uit, maar ziet er al goed uit.

Brombeer:

Vind het wel een leuk idee! Mijn tank heeft ook o.a. een knietje erin staan.


Heb ik even bij HBM vlug lopen grasduinen, maar bij het systeempje dat jij gebruikt staat dan weer dat het niet geschikt is voor o.a. motortanks. Het is een goedkope slimme manier zodat je (meestal) niet hoeft over te spuiten.

Ik ken het wel van de autoplaatwerker, die last daar verschillende staafjes op de deuk en dan trekken ze stapsgewijs die deuk er vrijwel of zelfs geheel uit. Maar, op die manier moet je altijd overspuiten.


Ga je nog proberen die deuk er verder uit te halen..?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View